۰

خبرسازی فرانسوی‌ها به بن بست خورد

یک منبع مطلع خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فرانسه مبنی بر احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی در پی توقیف نفتکش متعلق به ویتنام از سوی سپاه پاسداران را تکذیب کرد.
جان‌برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه | میز نفت
جان‌برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، خبرگزاری فرانسه در خبری مدعی شد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی در پی توقیف نفتکش این کشور توسط سپاه پاسداران به وزارت خارجه ویتنام احضار شده است. در همین خصوص یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که هیچ احضاری در میان نبوده و سفیر ایران در ویتنام به وزارت خارجه ویتنام دعوت شده و جزییاتی درباره وضعیت نفتکش توقیف شده داده است.

لازم به ذکر است، در همین خصوص نیز سخنگوی وزارت خارجه ویتنام اعلام کرد که این کشور در حال حاضر در حال گفت‌وگو با ایران به منظور حل هر چه سریع‌تر موضوع و اطلاع از سلامت سرنشینان نفتکش است.

وزارت خارجه ویتنام هم از سوی دیگر اعلام کرد که همه خدمه نفتکش این کشور که از سوی ایران توقیف شده سالم هستند و ناخدای این نفتکش از خوش‌برخوردی مسئولان ایرانی رضایت داشته است.

گفتنی است خبرگزاری فرانسه چندی پیش در خبری مدعی شد که وزارت خارجه ویتنام با احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی از وی خواسته تا درباره نفتکش ویتنامی توقیف شده توضیح ارائه دهد. 

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۲ آبان ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان  ناکام ماند.

در این اطلاعیه آمده بود: آمریکایی‌ها در این اقدام یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفتکش دیگر ، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند. رزمندگان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن  بر روی عرشه نفتکش حامل نفت سرقت شده  آن را  تصرف و به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در پی انتشار این اطلاعیه نیز خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» هم روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام به نام «MV Southys» را در دریای عمان توقیف کرده و هنوز این نفتکش را در اختیار دارد و در بندرعباس نگهداری می‌کند.



منبع : فارس
 
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب: 31627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *