۰

صدور مجوز برای میدان نفتی چنگوله

میز نفت - استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله صادر شد، گفت: 140 میلیارد تومان به حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در استان ایلام اختصاص یافت.
میدان نفتی چنگوله  | میز نفت
میدان نفتی چنگوله | میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار با وزیر افزود: یکی از مصوبات و وعده های مهم در سفر رئیس جمهور به استان بهره برداری و توسعه میادین مهم نفتی استان بود که در این راستا میدان نفتی چنگوله با توجه به اینکه یک میدان مشترک با کشور عراق است از اهمیت خاصی برای استان و کشور برخوردار است.

وی از صادر شدن مجوز بهره برداری از میدان نفتی چنگوله خبر داد و اظهار داشت: پس از پیگیری های فراوان سرانجام امروز طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با پیش‌بینی استخراج روزانه 15 هزار بشکه نفت‌خام در وزارت نفت تصویب و سرمایه گذاری جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام آغاز شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز خواهد شد، تصریح کرد اختصاص 4.5 میلیارد دلار به اجرای طرح های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری علاوه بر اینکه توسعه استان و برون رفت از محرومیت را نشانه می رود نیک نگاهی به رفع مشکل بیکاری در استان نیز دارد.

نوذری با اشاره به اینکه وزارت نفت در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی  در استان سرمایه گذاری می کند، خاطرنشان کرد: در این دیدار توافق شد که بالغ بر140 میلیارد تومان این وزارتخانه در حوزه مسئولیت های اجتماعی استان ایلام سرمایه گذاری کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در استان انجام شده و  استان ایلام از بعد منابع نفتی در رتبه سوم گازی و گاز در رتبه دوم  کشوری قرار دارد،گفت:هم‌اکنون روزانه 210 هزار بشکه نفت و بیش از 6 میلیون مترمکعب گاز در این استان تولید می‌شود که انتظار می رود با توسعه میدان‌های نفتی، تولید روزانه نفت خام در استان حدود 110 هزار بشکه افزایش یابد و به بیش از 300 هزار بشکه در روز برسد.


منبع : موج
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب: 31656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *