۰

هند چه راهکاری برای افزایش تولید دارد؟

میز نفت - هند که حدود ۸۰ درصد از نفت مورد نیازش را وارد می کند، به دنبال افزایش تولید داخلی است و از شرکت دولتی نفت و گاز طبیعی (ONGC) خواسته است فروش سهام عمده در دو میدان نفت و گاز فراساحلی بزرگ را بررسی کند.
نفت هند | میز نفت
نفت هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت نفت هند از شرکت ONGC خواست فروش ۶۰ درصد سهم در میادین نفت و گاز فراساحلی "مومبای های" و "باسین" واقع در کرانه غربی هند به شرکتهای خصوصی را بررسی کند.

هند سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است و بیش از ۸۰ درصد نیاز مصرفی این کشور با واردات تامین می شود. سالهاست هند تلاش می کند تولید داخلی را افزایش دهد تا آسیب پذیری در برابر افزایش قیمت نفت و بالا رفتن هزینه واردات را کمتر کند.

هند در هفته‌های اخیر که قیمت بین المللی نفت بالای ۸۰ دلار در هر بشکه بوده است، با قیمت بالای بنزین و دیزل دست و پنجه نرم می کند. این کشور از گروه اوپک و اوپک پلاس که تمایلی به افزایش بیشتر عرضه به بازار ندارد، امسال به دفعات انتقاد کرده است.

اکنون این کشور به دنبال افزایش تولید میادین نفتی داخلی با گشایش آنها به روی شرکتهای خصوصی است. منابع آگاه به رویترز گفتند: درخواست اخیر دولت از شرکت ONGC برای فروش سهام، دستور الزام‌آور نیست.

افزایش تولید داخلی وابستگی هند به واردات نفت را حل نخواهد کرد اما در زمان صعود قیمتها می تواند تا حدودی مایه آسودگی خاطر این کشور باشد. یک پرسش دیگر این است که آیا هند می تواند شرکتهای خصوصی را به سرمایه گذاری در میادین نفتی فراساحلی خود جذب کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، یک مقام هندی ماه گذشته به رویترز گفت غول انرژی آمریکایی اکسون موبیل سرگرم مذاکره برای سرمایه گذاری در اکتشافات آبهای عمیق شرکت ONGC در کرانه شرقی هند است.

انتهای پیام
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 31690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *