۰

تولید نفت شیل آمریکا افزایش یافت

میز نفت - بالا رفتن قیمت نفت و گاز طبیعی و محدودیت عرضه اوپک پلاس باعث شده تولیدکنندگان آمریکایی تولید نفت خود را تا بالاترین رقم از ابتدای بحران کرونا افزایش دهند.
نفت شیل آمریکا | میز نفت
نفت شیل آمریکا | میز نفت
به‌گزارش میز نفت  ، ریستاد انرژی اعلام کرد بالا رفتن قیمت نفت و گاز طبیعی تولیدکنندگان را به افزایش تولید تشویق کرده‌است. بنابراین تولیدکنندگان نفت آمریکا احتمالاً تولید خود را تا حدی بالا می‌برند که از ابتدای بحران کرونا بی‌سابقه بوده‌است.

مؤسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه دسامبر به 8٫68 میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین رقم از مارس 2020 را نشان می‌دهد. دراین‌بین، تولید گاز این کشور هم به بالاترین رقم طی 6 سال گذشته خواهد رسید.

پیش بینی آمریکا از ایجاد مازاد تولید در بازار نفت در اوایل سال آینده میلادیانتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در حوزه پرمین تا 5٫043 میلیون بشکه در روز در ماه جاری افزایش یابد که بالاترین رقم از سال 2015 است.

قیمت نفت آمریکا با بازگشایی اقتصادها از قرنطینه‌های کرونا و محدود شدن تولید نفت اوپک و متحدانش علی‌رغم درخواست جو بایدن برای تقویت صادرات، 67 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته‌است.

قیمت گاز هم در همین دوره و در بحبوحه‌ تقاضای بالای داخلی و خارجی و بحران انرژی در اروپا و آسیا 90 درصد بالا رفته‌است.تولید نفت شیل آمریکا هنوز هم پائین‌تر از سطح 2019 گزارش می‌شود و به‌نظر می‌رسد تورم بالا و کمبود نیروی کار روند رشد تولید نفت در آمریکا را آهسته کند.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 31697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *