۰
۱

حسنوند: حقوق کارگران در سکوهای نفتی 6 میلیون

میز نفت - رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شاید برخی افراد باور نکنند که کارگران در سکوهای نفتی حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان حقوق می گیرند لذا کمیسیون انرژی تلاش می کند این پرسنل و نوار مرزی کشور را مشمول معافیت مالیاتی کرده تا افزایش حقوق آنها نیز محقق شود.
فریدون حسنوند | میز نفت
فریدون حسنوند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، فریدون حسنوند ضمن تشریح سفر دو روزه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عسلویه، گفت: طی دو روز حضور اعضای کمیسیون انرژی در استان بوشهر و به ویژه منطقه عسلویه، جلسات مشترکی با حضور مدیران عامل شرکت ملی نفت و گاز پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد که در این جلسات نیازها،  چالش ها، عملکرد و میزان پیشرفت پروژه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نظارت میدانی وظیفه ذاتی کمیسیون انرژی است که تعهدات دستگاه های مختلف را بر اساس قانون برنامه توسعه، بودجه سنواتی و احکام دائمی رصد کند.

وی ادامه داد: از طرفی کمیسیون نگاهی نیز به بودجه سنواتی سالیان بعد دارد که باید متناسب با نیاز مجموعه های مرتبط با کمیسیون رشد کنند لذا در تلاش هستیم تصمیم گیری  های منطقی در این حوزه داشته باشیم. از آنجا که مشترکان خانگی، نیروگاه های جدید و فعلی و صنایع بزرگ به گاز نیاز دارند و بخش قابل ملاحظه ای از این نیاز در همین منطقه عسلویه تولید می شود لذا این منطقه به حمایت مالی بیشتری از سوی دولت و مجلس نیازمند است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در این سفر بازدیدی از سکوی گازی پارس جنوبی داشتیم. به یقین فعالیت در این سکوها بسیار سخت و طاقت فرسا است اما کارکنان عملیاتی وزارت نفت در خط مقدم تولید قرار دارند و پرچم استقلال کشور را در حوزه تولید و صادرات برافراشته اند. دوری از خانواده و شرایط سخت آب و هوایی و  مسئولیت خطیری که بر عهده دارند شرایط را برای آنها سخت کرده است لذا کمیسیون انرژی درصدد است که در قانون بودجه سال آینده حتما ۱۴.۵ درصد سهم وزارت نفت به طور کامل به این صنعت اختصاص یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین ۱۴.۵ درصد تولید داخلی نیز باید به این وزارتخانه داده شود و صادرات خالص گاز به طور کامل در اختیار شرکت ملی نفت با هدف توسعه زیرساخت ها قرار گیرد. رفع برخی موانع در حوزه انعقاد قراردادها و ایجاد تنوع در الگوهای قراردادی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین لازم است سرمایه گذاری های داخلی و خارجی مردمی را جذب بخش های مختلف صنعت نفت کنیم تا علاوه بر توسعه کشور، فرصت های شغلی ایجاد کرده و برای سرمایه گذار نیز ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی وزارت نفت باید به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد. اگرچه طی چند ماه گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما باید نیروهای پیمانکاری و ارکان ثالث را نیز مد نظر قرار داد، امید است بتوانیم مشکلات این عزیزان را حل کنیم که انگیزه کافی برای خدمت به کشورمان را داشته باشند. شاید برخی افراد باور نکنند که کارگران در سکوهای نفتی حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان حقوق می گیرند لذا کمیسیون انرژی تلاش می کند این پرسنل و نوار مرزی کشور را مشمول معافیت مالیاتی کنند و افزایش حقوق آنها نیز محقق شود.

حسنوند در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت موضوع دیگری بود که نمایندگان در این بازدید مورد توجه قرار دادند چرا که مردم ساکن در عسلویه و سایر مناطق که دارای نفت هستند باید از این قانون و وظیفه محوله به دوش وزارت نفت منتفع شوند و وزارت نفت به مسئولیت های اجتماعی خود در این استان ها عمل کند تا جایی که مردم تأثیر آن را به خوبی در زندگی رفاهی، آموزشی ، بهداشتی خود حس کنند.

وی در پایان گفت: قطعا سفرهای استانی کمیسیون به چند بازدید منتهی نمی شود و قرار است جلساتی با مسئولان سازمان مربوطه با محوریت بودجه سال ۱۴۰۱ در روزهای آینده برگزار شود. این نظارت میدانی به ما کمک کرد که برخی از اولویت ها را شناسایی و در جلسه با مسئولان امر پیگیری کنیم.



منبع : ایسنا
 
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 31698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این پرچم چی میگه؟یار غار زنگنه و ختلان