۰
سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

احضار قریب الوقوع زنگنه به دادگاه

میز نفت - سخنگوی قوه قضائیه از ارسال پرونده کرسنت و بیژن زنگنه به دادگاه خبر داد.
زنگنه | میز نفت
زنگنه | میز نفت
به گزارش میز نفت، پنجمین نشست خبری ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه از طریق ارتباط مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد.سخنگوی قوه قضائیه در خصوص قرارداد کرسنت گفت: بعد از انعقاد این قرارداد، بررسی‌هایی می‌شود که در جریان انعقاد قرارداد سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته است و محتوای قرارداد به نفع کشور ما نبود.

وی ادامه داد: در همان زمان دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات گزارشاتی در خصوص سوءاستفاده‌هایی که در این قرارداد صورت گرفته به قوه قضائیه ارسال کرد که در نتیجه آن برای اعضای هیئت مدیره شرکت نفت ایران و همچنین وزیر وقت وزارت نفت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده‌ای تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در بخشی از پرونده کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و پس از رسیدگی ۷، ۸ نفر به جزای نقدی و ۳ نفر در این پرونده به ۲ تا ۳ سال حبس محکوم شدند.

وی افزود: در خصوص بخش دیگر پرونده که مربوط به وزیر نفت و هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است و در دادگاه در حال بررسی است.

وی با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت افزود: گزارشی در این خصوص به دادسرا واصل شده است ولی در جریان تحقیقات است و هنوز کسی بازداشت نشده است و پرونده در حال تکمیل تحقیقات است.
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 31725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *