۰
۲
چرا مدیرعامل NPC تغییر نکرد؟

معمای ماده 19 اساسنامه پتروشیمی

میز نفت - در حالی که چند گزینه برای نشستن بر صندلی مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح شده است، اما ماده 19 اساسنامه NPC انتخاب گزینه اصلی را سخت کرده است.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی | میز نفت
شرکت ملی صنایع پتروشیمی | میز نفت
به گزارش میز نفت، هنوز مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتخاب نشده است؛ چند گزینه برای این شرکت استعلام شده اند اما فعلا از تعیین مدیرعامل جدید NPC خبری نیست.

یکی از مهمترین موانعی که مشکلاتی را ایجاد کرده، موضوع اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که ماده 19 آن کار را برای انتخاب نهایی سخت تر کرده است.

اما ماده 19 چه می گوید؟ در این ماده آمده است:« ‌رییس هیأت مدیره و مدیر عامل از بین کارمندان صنایع نفت - گاز و پتروشیمی ایران که اقلاً 15 سال سابقه خدمت در صنایع مذکور را داشته و حداقل‌پنج سال از آن عضو هیأت مدیره صنایع مذکور بوده باشد و و یا از بین اشخاصی که سابقه خدمات برجسته دولتی و یا اجتماعی داشته انتخاب خواهد‌شد. اعضای هیأت مدیره از بین کارمندان صنایع مذکور که اقلاً ده سال سابقه خدمت داشته و لااقل پنج سال عهده‌دار مشاغل مهمی در آن صنایع بوده‌اند‌و یا از بین متخصصین برجسته دیگر که سابقه اشتغال در مدیریت مؤسسات صنعتی مهم و یا امور مالی و اقتصادی و حقوقی داشته باشند انتخاب‌خواهند شد».

در سال 96 هم که زنگنه قصد داشت آیدین ختلان را به مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب کند، ماده 19 اساسنامه به داد صنعت پتروشیمی رسید و اجازه نداد او هدایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بر عهده بگیرد تا زنگنه برای دلجویی از سوگلی خود، برای وی حکم عضویت در هیئت مدیره شرکت پتروشیمی خلیج فارس را صادر کند.

با وجود فشارهایی که به وزارت نفت آورده می شود تا گزینه های غیرمتخصص را بر این مسند بنشاند، اما وزیر نفت به درستی روی موانع قانونی دست گذاشته و نمی خواهد حکمی را امضا کند که رسما تخلف است.
 
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۳۶
کد مطلب: 31730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
اگر فکر می کنید این ماده تا کنون جلو این انتصابات را گرفته. استدلال بسیار بسیار مضحکی است.
Iran, Islamic Republic of
خیلی عقبی میز نفت.
چند ساعت قبل از انتشار این متن،شاهمیرزایی منصوب شده بود.