۰

پیش بینی ترافیگورا از نفت 100 دلاری

میز نفت - گروه بازرگانی انرژی ترافیگورا اعلام کرد عرضه بازار نفت به شدت محدود شده و امکان صعود قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه در بلندمدت وجود دارد.
ترافیگورا | میز نفت
ترافیگورا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جرمی وایر، مدیرعامل و رییس هیات مدیره ترافیگورا در "نشست کالاهای آسیای" فایننشیال تایمز گفت: امکان خرید نفت به راحتی مقدور نیست. عرضه اضافی ضروری است اما معلوم نیست از راه برسد.

اظهارات مدیرعامل ترافیگورا که دومین شرکت بازرگانی نفت مستقل بزرگ جهان است در حالی مطرح شده است که پیش از این اقتصاددان ارشد این شرکت در ژوئن پیش بینی کرده بود احتمال صعود قیمت هر بشکه نفت به ۱۰۰ دلار در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده وجود دارد. شرکت انی ایتالیا هم اخیرا اعلام کرده که قیمتها به این سطح صعود خواهند کرد؛ هر چند که ممکن است برای مدت کوتاهی باشد.

در این بین تولیدکنندگان اوپک پلاس می گویند بازار به زودی دچار مازاد عرضه می شود و در برابر درخواست کشورهای مصرف کننده برای احیای سریع‌تر تولیدشان مقاومت می کنند. روسیه جدیدترین عضو اوپک پلاس است که مدعی شده است کمبود عرضه نفت وجود ندارد و حتی ممکن است اوایل سال میلادی آینده مازاد عرضه ایجاد شود.

وایر گفت: بعضی از اعضای اوپک هستند که احتمالا می توانند تولیدشان را بسیار سریع افزایش دهند. تصور می کنم افراد باید متوجه باشند این وضعیتی نیست که بخواهید تولید را یکباره افزایش دهید. سرمایه گذاری زیادی وجود دارد و انجام چنین کاری اندکی زمان می برد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیرعامل ترافیگورا گفت:  این شرکت احیای قوی مصرف نفت تحت تاثیر تقاضا برای بنزین و سوخت هواپیمایی را پیش بینی می کند. با این حال قیمتهای بالاتر برای تشویق تولید جدید و تامین تقاضا ضروری است.

وایر همچنین نسبت به کمبود قابل توجه بعضی کالاها مانند کبالت، نیکل و مس به دلیل افزایش تقاضای جهانی برای باطریهای خودروهای برقی و انرژی تجدیدپذیر هشدار داد و گفت: بعضی از این فلزات به دلیل افزایش تقاضا، موجود نخواهند بود. ما علاوه بر چین، شاهد افزایش تقاضا در آمریکا و اروپا بوده ایم و انتظار داریم شاهد کمبود قابل توجه بعضی کالاها باشیم.

ذخایر مس در انبارهای لندن و بورس معاملات شانگهای نزدیک به پایین‌ترین میزان چند سال اخیر قرار دارد. نرخ پریمیوم معاملات نقدی مس در بازار فلزات لندن ۱۸ اکتبر درست چند روز پس از کاهش موجودی بازار به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۹۸، به رکورد بالایی جهش پیدا کرد.

مدیرعامل ترافیگورا گفت: تا زمانی که تولید صنعتی چین افت نکند، وضعیت کاملا حساسی در خصوص قیمت مس خواهیم داشت. عرضه کبالت و نیکل هم ممکن است مشکل ساز باشد مگر این که شرکتها بتواند بدون به خطر انداختن استانداردهای ایمنی، تولید معدنی را به شکل موثرتری افزایش دهند. وی افزود: نیکل از بعضی نقاط مانند اندونزی آلایندگی کربن بالایی در مقایسه با تولیدکنندگان دیگر دارد.

بر اساس گزارش رویترز، ترافیگورا در حال سرمایه گذاری برای جمع آوری و ذخیره سازی کربن است و وایر اظهار کرد که تجارت کربن می تواند به رکن سوم کسب و کار ترافیگورا تبدیل شود.


منبع : ایسنا
 
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 31741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *