۰

پیش بینی ها از قیمت نفت همچنان ادامه دارد

میز نفت - آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود از دورنمای بازار نفت، متوسط قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی را ۷۹٫۴۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی | می زنفت
آژانس بین‌المللی انرژی | می زنفت
به‌گزارش میز نفت ، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد متوسط قیمت 79٫40 دلار را برای نفت خام در سال آینده میلادی پیش‌بینی می‌کند.

این آژانس قبلاً متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی را 71٫50 دلار در هر بشکه اعلام کرده بود.
 این آژانس در گزارش خود از دورنمای بازار نفت، پیش‌بینی خود از رشد تقاضا در 2021 و  2022 را تغییر چندانی نداد و به ترتیب 5٫5  و 3٫4 میلیون بشکه اعلام کرد.
  
آژانس بین‌المللی انرژی عقیده دارد افزایش تقاضا به‌خاطر مصرف بالای بنزین و افزایش سفرهای هوایی، به خاطر موج‌ جدید کرونا در اروپا، کاهش فعالیت‌های صنعتی و افزایش قیمت نفت مهار خواهد شد.

اوپک می‌تواند قیمت نفت را به 100 دلار برساندشکه در روز پایین آورد. این گروه انتظار دارد مصرف نفت در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی 330 هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته باشد. کاهش تقاضای نفت بیشتر مربوط به پایین آمدن تقاضا در چین و هند در سه‌ماهه سوم و کند شدن روند بهبود تقاضا در سه‌ماهه چهارم به‌خاطر بالا رفتن قیمت نفت است. اما اوپک دورنمای خود از تقاضای نفت در سال آینده میلادی را تغییری نداده و انتظار دارد متوسط تقاضای جهانی نفت در 2022 از سطح قبل‌از بحران کرونا فراتر رود. اوپک پیش‌بینی می‌کند کل تقاضای نفت در سال آینده میلادی به 100.6 میلیون بشکه در روز برسد یعنی حدود 500 هزار بشکه در روز بالاتر از سطح سال 2019.


منبع : تسنیم
 
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 31744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *