۰

آیا بایدن می‌تواند قیمت بنزین را کنترل کند؟

میز نفت - قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به کاهش بیش از حد انتظار ذخایر بنزین آمریکا که فشارها بر دولت بایدن برای برداشت از ذخایر استراتژیک را تشدید خواهد کرد، کاهش یافت.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۶ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۰ دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱۲ سنت کاهش بسته شده بود.

بهای معاملات نفت برنت با ۷۲ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در حال بررسی برداشت نفت از ذخایر استراتژیک به منظور کنترل قیمت بنزین است که هفته جاری در پمپ بنزینهای کالیفرنیا به رکورد بالایی صعود کرد. با این حال نمایندگان کنگره آمریکا نظرات مختلفی در این باره دارند. استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس آمریکا اواخر سه شنبه گفت: با درخواست چاک شومر، رهبر اکثریت سنا برای برداشت از ذخایر استراتژیک به منظور پایین بردن قیمتها موافق نیست و این ذخایر برای استفاده در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده اند.

تحلیلگران می گویند برداشت از ذخایر استراتژیک یک تاثیر موقتی دارد و آنچه ضروری است، افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان شیل آمریکا یا اوپک است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم روز سه شنبه اعلام کرد تاثیر برداشت از ذخایر استراتژیک موقتی خواهد بود.

قیمت نفت پس از این که ماه گذشته به بالای ۸۵ دلار در هر بشکه صعود کرد، به دلیل ابهامات در خصوص سیاست آمریکا و احتمال افزایش دوباره ابتلا به کووید ۱۹ که به تقاضا آسیب خواهد زد، پایین تر رفته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد بازار انرژی متقاعد شده است حتی اگر آمریکا به برداشت از ذخایر استراتژیک مبادرت کند، مزایای چنین اقدامی برای مصرف کنندگان آمریکایی جزئی خواهد بود.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ نوامبر، به میزان ۲.۸ میلیون بشکه کاهش یافت. این کاهش بسیار بیشتر از ۶۰۰ هزار بشکه کاهش پیش بینی شده از سوی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، ذخایر نفت آمریکا در همین مدت به میزان ۶۵۵ هزار بشکه افزایش یافت که کمتر از پیش بینی تحلیلگران از رشد ذخایر به میزان ۱.۴ میلیون بشکه بود.


منبع : ایسنا
 
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 31747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *