برزیل فعلا به اوپک ملحق نمی‌شود

27 آبان 1400 ساعت 2:42

میز نفت - وزیر انرژی برزیل اعلام کرد این کشور در حال حاضر برنامه ای برای پیوستن به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ندارد هر چند با این گروه همکاری دارد.


به گزارش میز نفت ، ژائیر بولسونارو، رییس جمهور برزیل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد مایل است کشورش به اوپک بپیوندد. چنین اقدامی احتمالا برزیل که یک تولیدکننده نفت رو به رشد محسوب می شود و طبق آمار سال ۲۰۲۰ هفتمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است را ملزم می کرد تولیدش را محدود نگه دارد.

بنتو آلبوکرکی، وزیر انرژی برزیل در حاشیه کنفرانس انرژی Adipec در ابوظبی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای پیوستن به اوپک وجود ندارد. ما به تعامل با اوپک ادامه می دهیم.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است و این گروه ۱۲ عضو دیگر شامل امارات متحده عربی دارد. اوپک از سال ۲۰۱۷ با تولیدکنندگان غیراوپک که برزیل در میان آنها حضور ندارد، در قالب گروهی معروف به اوپک پلاس عرضه را محدود کرده و از بازار حمایت کرده است.

وزیر انرژی برزیل گفت: ما به برگزاری دیدار با عربستان سعودی و امارات متحده عربی ادامه می دهیم. می دانیم که باید رابطه خوبی با اوپک و اوپک پلاس داشته باشیم.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، برزیل هفتمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان در سال ۲۰۲۰ بود و ۳.۷۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. اگر این کشور به عضویت اوپک درآید، سومین تولیدکننده بزرگ و پراهمیت ترین عضو جدید این گروه خواهد شد.

قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ با وجود تسهیل تدریجی محدودیت عرضه ای که اوپک پلاس در اوج بحران پاندمی به اجرا گذاشت، به بالای ۸۶ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت سه سال گذشته بود.

وزیر انرژی برزیل در پاسخ به این که آیا قیمت نفت بیش از حد بالاست و آیا اوپک پلاس عامل آن است، گفت: برزیل و اوپک چالشهای مشابهی دارند و قیمت بالای نفت تاثیر اقتصادی خواهد داشت.

آلبوکرکی اظهار کرد: ما قیمتهای نفت و گاز را بالا می دانیم که روی اقتصاد برزیل تاثیر می گذارد. می دانیم که این وضعیت نتیجه احیای اقتصاد جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی برزیل در ژانویه سال ۲۰۲۰ گفته بود کشورش مذاکرات برای پیوستن به اوپک را اواخر سال آغاز می کند اما یک منبع آگاه در اوپک که مایل نبود نامش فاش شود، گفت: این موضوع خیلی بی سروصدا بوده است.


منبع : ایسنا
 


کد مطلب: 31755

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31755/برزیل-فعلا-اوپک-ملحق-نمی-شود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir