۰

هند هم با درخواست آمریکا مخالفت کرد

میز نفت - وزیر نفت هند در مخالفت با درخواست بایدن برای آزادسازی ذخایر نفتی تاکید کرد هدف از ایجاد ذخایر استراتژیک نفتی شرایطی مانند شرایط فعلی نیست.
نفت هند - میز نفت
نفت هند - میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، هند آخرین درخواست جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی را رد کرده‌است. بایدن اصرار دارد این اقدام می‌تواند جلوی افزایش بیشتر قیمت نفت را بگیرد.دولت آمریکا با برخی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت دنیا ازجمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در این مورد گفتگو کرده‌است.

وزیر نفت هند در پاسخ به این درخواست بایدن گفت:« هدف از ایجاد ذخایر استراتژیک نفتی شرایطی مانند شرایط فعلی نبوده‌است. بلکه این ذخایر برای مواقع اضطراری مثل بروز زمین‌لرزه، جنگ یا توقف عرضه نفت طراحی شده‌اند».

قیمت جهانی نفت، گاز، زغال‌سنگ و برق به‌خاطر بهبود اقتصادهای دنیا از بحران کرونا و افزایش تقاضا برای انرژی و در شرایط کاهش گسترده سرمایه‌گذاری در این بخش به‌شدت بالا رفته‌است. قیمت نفت خام در ماه اکتبر به بالاترین رقم طی سه‌ساله گذشته یعنی 85 دلار در هر بشکه رسید.

آمریکا برای کاهش قیمت نفت دست به دامن متحدانش شدواشنگتن تلاش‌های بسیاری جهت مهار روند افزایش قیمت نفت در بحبوحه فشار داخلی برای برداشت از ذخایر استراتژیک و ممنوعیت صادرات نفت داشته‌است.
پس‌از رد درخواست افزایش تولید بایدن از ائتلاف اوپک پلاس و ادامه روند تدریجی افزایش تولید این ائتلاف علی‌رغم خواسته آمریکا، کاخ‌سفید از برخی کشورهای آسیایی خواسته جبران کسری نفت در بازار را کنند.

کره جنوبی هم در اوایل همین هفته اعلام کرد موافق این درخواست بایدن نیست. دراین‌بین، چین خبر از آزادسازی بخشی از ذخایر نفتی خود جهت پایین آوردن قیمت نفت داد. این خبر در ابتدا باعث کاهش قیمت نفت به پایین‌ترین رقم طی 6 هفته گذشته شد ولی بعد دوباره قیمت شاخص‌های نفتی دنیا بالا رفت.

هند 39 میلیون بشکه نفت در ذخایر استراتژیک خود دارد، درحالی‌که تقاضا برای نفت حدود 5 میلیون بشکه در روز است. میزان ذخایر نفتی آمریکا به 714 میلیون بشکه می‌رسد. ذخایر نفت خام چین و ژاپن به‌ترتیب برابر با 475 و 324 میلیون بشکه است. ذخایر نفت کره جنوبی هم به 71 میلیون بشکه می‌رسد. به‌این‌ترتیب  این ذخایر می‌توانند روی‌هم‌رفته  15 روز عرضه نفت به جهان را تامین کنند که در حال حاضر حدود 99 میلیون بشکه در روز است.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 31773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *