۰
سالاری در نشستی خبری:

دو میلیارد لیتر سوخت گم شد!

میز نفت - جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در نشست خبری امروز خود پرده از اتفاقی جالب برداشت و گفت: در دولت قبل بیش از ۲ میلیارد لیتر سوخت پیش‌فروش شده و ۷۴ میلیون دلار پول بدون جابه‌جایی سوخت برداشت شده است.
دو میلیارد لیتر سوخت گم شد!
جلیل سالاری امروز در نشست خبری با بیان اینکه نبود شفافیت در عرضه فرآورده‌ها در بورس انرژی نیز از دیگر چالش‌های ما بوده است که تلاش کردیم با ورود به این حوزه، شفاف‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ابلاغ‌های دولت پیشین کارهای توسعه‌ای در صنعت پالایش را متوقف کرده بود، اظهار کرد: هرگونه اقدام توسعه‌ای در زمینه ذخیره‌سازی فرآورده و ساخت مخازن جدید و نیز توسعه خطوط لوله و صنعت انتقال در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی متوقف شده بود.

او با بیان اینکه ٤٠٠٠ نفت‌کش را در دوره پیش از دست داده بودیم، گفت: در بحث سوخت زمستانی نیز در دولت قبل مدیریت انجام نشده بود و ۱۰ الی ۱۵ درصد از ظرفیت ذخایر کاهش یافته بود؛ در این مدت ۷۰ روزه افزون بر نفت‌کش‌ها، ٢٣٠٠مخزن‌دار را به چرخه سوخت‌رسانی بازگرداندیم و هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد موجودی نیروگاه‌ها از سوخت دوم پر است.

به گفته وی در احکام بودجه پیش‌بینی لازم برای خروج بخشی از منابع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از دولت انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها باید صرف توسعه صنعت پالایش شود، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت انتقال کشور از روش حمل زمینی انجام شده است.

*مصرف بنزین
وی با بیان اینکه در مقایسه با نفت خام، امکانات صادرات فرآورده با توجه به شرایط تحریم برای ما بیشتر است، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی در  منطقه و کشورهای خاور دور در کشور وجود دارد.به گفته وی مصرف بنزین در کشور پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی با ۱۵ میلیون لیتر افزایش روزانه، در ماه جاری به ۹۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه مصرف نفت گاز در کشور به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده است، گفت: هم‌اکنون به‌صورت میانگین روزانه حدود ۱۰۲ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۳ میلیون نفت گاز در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود.
ادامه دارد
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 31788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *