۰

افزایش هزینه پروژه‌های نفت و گاز آمریکا

میز نفت - پیش‌بینی می‌شود که پروژه‌های نفت و گاز طبیعی ایالات متحده با افزایش دستمزدها و تورم زنجیره تامین، در آینده با هزینه‌های بالاتری روبرو شوند.
نفت و گاز آمریکا | میز نفت
نفت و گاز آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پیش‌بینی می‌شود که پروژه‌های نفت و گاز طبیعی ایالات متحده با افزایش دستمزدها و تورم زنجیره تامین، در آینده با هزینه‌های بالاتری روبرو شوند.

بر اساس تحلیل جدید ریستاد انرژی، بخش مهندسی، تدارکات، ساخت و ساز و نصب (EPCI) ممکن است اولین بخشی باشد که افزایش دو رقمی درصد هزینه ها را ثبت می کند.

پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های بخش EPCI در داخل آمریکا که ناشی از افزایش حقوق و مصالح است، در سال 2023 حدود 10 درصد نسبت به سطوح فعلی افزایش یابد.

هزینه سرمایه‌ای شرکت های آمریکایی در بخش EPCI در سال 2023 می تواند به 15.5 میلیارد دلار یا حدود 1.4 میلیارد دلار بیشتر از وضعیت فعلی برسد.

رابرت متی، تحلیلگر موسسه ریستاد و کارشناس حوزه زنجیره تامین، در این باره گفت: اگر بازیکنان EPCI نتوانند خود را با افزایش هزینه ها وفق دهند، آنهایی که قراردادهای دارای مبلغ از پیش تعیین شده را اجرا می کنند و از مفروضات منسوخ برای تدارکات و شاخص های ساخت و ساز استفاده می کنند، شاهد کاهش حاشیه سود خود خواهند بود.

وی افزود: برای کاهش اثرات افزایش هزینه ها، پیمانکاران باید در نحوه تامین خدمات مهندسی و تدارکات خلاق باشند.

بر اساس این گزارش، اگرچه ممکن است از تأثیرات مخرب همه‌گیری کرونا بر سلامت عمومی عبور کرده باشیم، اما بسیاری از مسائل زنجیره تأمین پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد را حداقل در سال آینده تحت تأثیر قرار دهد.

این موضوع در سود سه ماهه سوم، زمانی که اپراتورهای خدمات میدان نفتی (OFS) و همچنین شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) گفتند نگرانی‌های تورمی در حال افزایش است، آشکار شد.

لورنزو سیمونلی، مدیر عامل شرکت بیکر هیوز، در نشست گزارش سود سه ماهه این شرکت خطاب به سرمایه گذاران تاکید کرد که اقتصادهای ایالات متحده و جهان در حال بهبود هستند، اما این سرعت به دلیل «کمبود جهانی کشتی، مسائل زنجیره تامین و محدودیت های عرضه انرژی در چندین بخش از جهان»، «مشکلاتی» را ایجاد کرده است.

به گفته تحلیلگران، اگرچه روند فعلی قیمت‌های بالای نفت نشان‌دهنده چشم‌انداز اقتصادی مطلوب‌تری است، اما رشد هزینه‌های EPCI در کوتاه‌مدت باعث نگرانی می‌شود.

انتظار می‌رود پس از سال 2023 هزینه‌ها حتی بیشتر شود، چرا که افزایش هزینه‌های پیمانکاران حفاری و عملیات زیر دریا به دردسر اصلی اپراتورهای نفت و گاز تبدیل خواهد شد.


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 31792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *