اوپک پلاس سدی در مقابل سقوط قیمت نفت

6 آذر 1400 ساعت 11:49

میز نفت - اوپک و متحدانش احتمالا در اجلاس هفته آینده طرح افزایش تولید خود را متوقف می‌کنند تا جلوی سقوط بیشتر قیمت نفت به دنبال خبر شیوع نوع جدید ویروس کرونا را بگیرند.


به‌گزارش میز نفت ، اوپک و متحدانش به‌دنبال سقوط قیمت نفت در نتیجه شیوع نوع جدید ویروس کرونا، بیش‌از پیش به فکر کنار گذاشتن طرح خود برای افزایش بیشتر تولید در اجلاس هفته آینده افتاده‌اند.

طبق گزارش برخی نمایندگان، این ائتلاف 23 عضوی قصد دارد طرح افزایش تدریجی تولید خود را در اجلاس اول و دوم دسامبر متوقف کند. اوپک پلاس از قبل هم به خاطر خبر آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا و برخی دیگر از مصرف‌کنندگان، در فکر توقف روند افزایش تولید بود.

باب مک نالی، رئیس مؤسسه مشاوره راپیدان انرژی و از مقامات سابق کاخ‌سفید می‌گوید:« شیوع نوع جدید ویروس کرونا و احتمال وضع دوباره قرنطینه‌ها و محدودیت‌های سفر ازجمله تغییراتی است که می‌تواند وزرای اوپک پلاس را وادار به تغییر طرح‌های خود کند».

قیمت نفت خام به‌دنبال خبر شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، 10 ‌درصد در لندن و نیویورک کاهش یافت.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش قرار بود در ژانویه سال آینده میلادی 400 هزار بشکه دیگر به تولید نفت دنیا بیفزایند. این گروه به‌دنبال درخواست بایدن از مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی جهت پایین آوردن قیمت بنزین و مهار تورم،به فکر توقف طرح افزایش تولید خود افتاده بود.

عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان هشدار داده‌است بازارهای نفت در ماه آینده میلادی با مازاد عرضه مواجه خواهند بود و این ویروس جدید هم تهدید دیگری برای تقاضای نفت است.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 31846

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31846/اوپک-پلاس-سدی-مقابل-سقوط-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir