۰

منطقه "کرایی" درگیر آلودگی نفتی شد

میز نفت - رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل از پیگیری وقوع آلودگی نفتی در منطقه حفاظت شده کرایی خبر داد.
آلودگی نفتی | میز نفت
آلودگی نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مسلم بُربُریان اظهار کرد: پیرو گزارش‌هایی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در آب چشمه‌ای واقع در منطقه حفاظت شده کرایی در محدوده شهرستان هفتکل، پرسنل اداره محیط زیست شهرستان جهت پیگیری موضوع به محل عزیمت کرده و بررسی‌های لازم انجام شد.

به گزارش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: با توجه به نفتخیز بودن محل حادثه و وقوع تاسیسات نفتی در آن محدوده ،تراوشات ماده سیاه‌رنگ نفتی از دیواره‌های نزدیک محل چشمه و اختلاط این مواد، آلودگی شدیدی را در آب چشمه ایجاد کرده است که با توجه به جاری بودن این آب و طی مسافت طولانی، سرایت آلودگی به مناطق پایین‌دست نیز دور از انتظار نیست.

بربریان گفت: اقلیم خشک منطقه و وجود اندک منابع آبی که نقشی اساسی در بقاء حیات وحش دارد، اهمیت این منابع و البته حفظ و جلوگیری از تخریب آن‌ها را بیش از پیش مشخص می‌کند.

وی افزود: در این زمینه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان متولی مدیریت منابع نفتی منطقه مکاتبه و ضمن درخواست ورود به موضوع، ضرورت رفع اساسی مشکل درخواست شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل گفت: منطقه حفاظت شده کرایی با وسعتی حدود ۶۰ هزار هکتار و دارا بودن گونه شاخص و حفاظت شده قوچ و میش ارمنی در محدوده سه شهرستان شوشتر، هفتکل و مسجدسلیمان و تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست شوشتر قرار دارد که حدود ۱۳ هزار هکتار از آن در اراضی شهرستان هفتکل واقع است.
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 31904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *