۰

تولید نفت کانادا 7 سال جلو افتاد

میز نفت - سازمان مدیریت انرژی کانادا اعلام کرد تولید نفت این کشور ۷ سال زودتر و در ۲۰۳۲ به اوج ۵٫۸ میلیون بشکه در روز می رسد و بعد تا ۲۰۵۰ به ۴٫۸ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.
نفت کانادا | میز نفت
نفت کانادا | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، سازمان مدیریت انرژی کانادا (CER) اعلام کرد تولید نفت این کشور به‌عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت دنیا طی دهه آینده افزایش‌یافته و در 2032 به اوج 5٫8 میلیون بشکه در روز می‌رسد یعنی 7 سال زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی.
پ
این سازمان اعلام کرد افزایش قیمت نفت به‌دنبال سقوط آن در سال گذشته میلادی به خاطر همه‌گیری کرونا باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌های جدید تولید نفت را سریع‌تر از حد انتظار افزایش دهد. تولید نفت کانادا پس‌از اوج گرفتن در 2032 تا 2050 به 4٫8 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.
کانادا درحال‌حاضر 5 میلیون بشکه در روز تولید دارد.

این سازمان اعلام کرد با توجه به ذخایر عظیم ماسه‌های نفتی آلبرتای شمالی که حدود دوسوم تولید کانادا را تشکیل می‌دهد، تولید این کشور طی 3 دهه آینده روبه‌افزایش خواهد بود.این پیش‌بینی‌ها بخشی از سناریوی مرکزی این سازمان مبنی‌بر کاهش آلاینده‌های کربن از سیستم‌های انرژی جهان است.اگر چنین سیاست‌هایی اجرایی نشود، تولید نفت کانادا در 2040 به اوج 6.7 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اما طبق این سیاست، انتظار می‌رود تولید گاز طبیعی کانادا طی 2 دهه آینده نزدیک به سطح فعلی یعنی 15٫5 میلیارد فوت‌مکعب در روز باقی‌مانده و در 2050 تا 13٫1 میلیارد فوت‌مکعب کاهش یابد.پیش‌بینی می‌شود مصرف انرژی در کانادا تا 2050 با بهبود کارآمدی انرژی  21 درصد کاهش یابد.سازمان مدیریت انرژی کانادا اعلام کرد مصرف سوخت‌های فسیلی در این کشور تا 2050، 40 درصد کاهش می‌یابد اما این کشور نمی‌تواند بدون تغییرات اساسی‌تر به تولید صفر کربن برسد.


منبع : تسنیم
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 31940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *