۰

آمریکا چقدر از ذخایر استراتژیک خود را می‌فروشد؟

میز نفت - دولت آمریکا در راستای دستور بایدن برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی جهت پایین آورن قیمت بنزین، ۱۸ میلیون بشکه نفت خام از این ذخایر را در هفدهم دسامبر به فروش می‌رساند.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، وزارت انرژی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد 18 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک خود را در هفدهم دسامبر به فروش می‌رساند. این اقدام بخشی از طرح قبلی دولت بایدن جهت پایین آوردن قیمت بنزین است.
دولت بایدن ماه گذشته اعلام کرد 50 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود را با همراهی سایر کشورهای مصرف‌کننده نفت ازجمله چین، هند و کره جنوبی به فروش می‌رساند تا جلوی بالا رفتن قیمت سوخت را بگیرد.
وزیر انرژی آمریکا گفت:« رئیس‌جمهور عقیده دارد آمریکایی‌ها باید آرامش داشته باشند و دستور برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی را صادر کرده تا جلوی بی‌ثباتی‌های بازار را گرفته و قیمت مصرف‌کننده را پایین بیاورد».

تغییر عقیده کاخ‌سفید درمورد ممنوعیت صادرات نفت قیمت نفت در اواخر ماه اکتبر به بیش‌از 86 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم طی 7 سال گذشته بود، به‌این‌ترتیب قیمت سوخت هم در سراسر دنیا بالا رفت. اطلاعیه آمریکا برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی و شیوع نوع جدید ویروس کرونا و کاهش حجم سفرها قیمت نفت را از آن زمان کمی پایین آورده‌است.نفت خام برنت در روز جمعه 75٫15 دلار در هر بشکه معامله می‌شد.

18 میلیون بشکه‌ای که قرار است از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا برداشت شود در سال‌های گذشته به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود. باقی بشکه‌ها طی ماه‌های آینده برداشت می‌شود و باید به این ذخایر بازگردانده شوند.
اولین بشکه‌های نفت به اکسون موبیل، بزرگ‌ترین شرکت نفت آمریکا قرض داده می‌شوند که برابر با 4٫8 میلیون بشکه خواهد بود.

طبق گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، قیمت خرده‌فروشی بنزین در این کشور به‌طور متوسط برابر با 3٫33 دلار در هر گالن است، یعنی پائین ترین رقم از اواسط اکتبر. قیمت بنزین در آمریکا در ماه نوامبر به 3٫42 دلار رسیده بود.
حدود 600 میلیون بشکه نفت خام در ذخایر استراتژیک آمریکا در تگزاس و لوئیزیانا وجود دارد. این رقم پائین‌ترین حجم این ذخایر از 2003 را نشان می‌دهد.


منبع : تسنیم
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 31950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *