۰

هشدار نفتی کنگره آمریکا

میز نفت - هشدار نمایندگان کنگره علیه ممنوعیت صادرات نفت آمریکاگروهی از نمایندگان دو حزب حاکم در آمریکا در نامه ای به رییس جمهور این کشور هشدار دادند صادرات نفت را متوقف نکند.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هشت عضو کنگره شامل شش نماینده از تگزاس در نامه ای به جو بایدن، نگرانی خود را نسبت به بررسی وضع دوباره ممنوعیت صادرات نفت آمریکا از سوی کاخ سفید مطرح کردند. در این نامه که توسط رویترز مشاهده شده است، استدلال شده که ممنوعیت صادرات نفت به پایین بردن قیمتهای بنزین کمک نخواهد کرد. نگرانیهای مذکور منعکس کننده اظهارات بسیاری از تحلیلگران است.

دولت بایدن پیش از این اعلام کرده بود ابزارهای دیگر شامل ممنوعیت صادرات نفت را برای مدیریت قیمتهای بالای انرژی بررسی خواهد کرد.

دولت آمریکا در تلاش برای کنترل قیمتهای بالای بنزین است که افزایش بی سابقه آن، رانندگان آمریکایی را عصبانی کرده است. طبق آمار انجمن اتومبیل آمریکا، قیمت ملی بنزین در حال حاضر حدود سه دلار و ۳۴ سنت در هر گالن در مقایسه با دو دلار و ۱۶ سنت در یک سال پیش است.

بایدن ماه گذشته اعلام کرد آمریکا در اقدامی کم سابقه و هماهنگ با چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و انگلیس، ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آزاد خواهد کرد. از آن زمان قیمتهای نفت به دلیل نگرانی نسبت به تاثیر شیوع واریانت جدید اُمیکرون نزول کرده است و به گفته یک منبع آگاه، کاخ سفید فعلا با جدیت ممنوع صادرات نفت را برررسی نمی کند.

این نمایندگان در نامه به رییس جمهور آمریکا نوشتند: سایر اثرات منفی ممنوعیت صادرات نفت، شامل تیرگی روابط بین المللی، رکود تولید داخلی و برهم خوردن تعادل بین ظرفیت پالایش و تولید داخلی است. اگر قیمتهای نفت دوباره صعود کند، ممکن است حمایت برای ممنوعیت صادرات نفت دوباره افزایش پیدا کند. نمایندگان دموکرات متعدد دولت بایدن را برای این اقدام تحت فشار گذاشته اند.

مایک سامرز، مدیرعامل موسسه امریکن پترولیوم هفته جاری در کنفرانس نفت بین المللی هیوستون اظهار کرد: این مسئله ای است که درباره آن بسیار نگرانیم و آن را با عالی ترین مقامات دولتمان مطرح کرده ایم. تصور می کنم پیشرفتهای خوبی برای ابراز این موضوع با نمایندگان هر دو طرف داشته ایم.

بر اساس گزارش رویترز، در همین رابطه وزیر نفت عراق اظهار کرد که آزادسازی ذخایر نفت آمریکا قیمتها را تحت فشار قرار می دهد اما تاثیر آن روی بازارها عظیم نیست. وی همچنین گفت اوپک قیمت خاصی را هدف نمی گیرد اما به دنبال متوازن کردن عرضه و تقاضاست.

منبع : ایسنا
 
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 31952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *