۰

ناامیدی تولیدکنندگان شیل از سیاست‌های بایدن

میز نفت - تولیدکنندگان شیل آمریکا از سیاست‌های دولت بایدن در قبال صنعت نفت و گاز در یک سال گذشته ناامید شده‌اند و بار دیگر در کنفرانس کنگره نفت جهان در هیوستون ابراز یاس و ناامیدی کردند.
بایدن | میز نفت
بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مدیران تولیدکنندگان شیل و انجمن‌های صنعتی می‌گویند در حالی که دولت بایدن مکررا از اوپک پلاس خواسته است نفت بیشتری تولید کند تا روند صعودی قیمت‌های بنزین در آمریکا متوقف شود، حاضر نشده است ابتدا با تولیدکنندگان داخلی برای عرضه بیشتر تماس بگیرد.

این مدیران می‌گویند به جای درخواست از اوپک پلاس و کشورهایی مانند عربستان سعودی، عراق و روسیه برای تولید نفت بیشتر، دولت باید ابتدا زمینه احیای سریع‌تر تولید نفت آمریکا را فراهم می کرد که تولیدکنندگان سال گذشته در واکنش به ریزش تقاضا و قیمت‌های نفت محدود کردند.

البته همه به چنین درخواستی گوش نمی‌کردند. شرکت‌های نفتی اکنون به سوددهی بالاتر به سهامدارانشان متمرکز شده‌اند تا پس از سالها تمرکز روی افزایش تولید و جریان نقدینگی کمتر، سرانجام سهامداران خود را راضی نگه دارند.

مدیران شیل انتقاد از دولت بایدن را هفته‌ها قبل زمانی که مقامات دولت آمریکا علنا از اوپک پلاس خواستند تولیدش را افزایش دهد تا قیمت‌ها در پمپ بنزینهای آمریکا پایین برود، آغاز کردند.

بسیاری از این مدیران در کنفرانس کنگره نفت جهان در هیوستون دوباره این دیدگاه را تکرار کردند که دولت باید ابتدا از ما درخواست می کرد.

سود هنگفت تولیدکنندگان آمریکایی

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا ماه گذشته زمانی که بایدن برنامه آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هدف پایین بردن قیمت بنزین اعلام کرد، گفت: صنعت انرژی سود عظیمی تولید می‌کند. تولیدکنندگان به بالای سطحی برگشته‌اند که پیش از پاندمی قرار داشتند. بنابراین آنها از این وضعیت سود برده‌اند تا بتوانند به بازخرید سهام بپردازند. اما ما می خواهیم آنها را به افزایش تولید تشویق کنیم. ما می خواهیم عرضه در داخل و خارج از آمریکا افزایش پیدا کند تا بتوانیم فشارهای قیمت در پمپ بنزینها را کاهش دهیم.

با این حال صنعت نفت شیل آمریکا شتاب زیادی برای افزایش عرضه ندارد. یک دلیل انضباط سرمایه است که همچنان به قوت خود باقی است. اما دلیل دیگر احتیاط و ابهام نسبت به سیاست‌های دولت بایدن در قبال نفت و گاز است. دولت بایدن همزمان با درخواست از اوپک پلاس برای افزایش تولید، تدابیر محدودکننده‌ای برای حفاری در زمینهای فدرال وضع کرده است.

مدیرعامل پایونیر نچرال ریسورسز: دولت با من تماس نگرفت

اسکات شفید، مدیرعامل شرکت "پایونیر نچرال ریسورسز" در حاشیه کنفرانس انرژی هیوستون به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: آنها نخست با اوپک تماس گرفتند و از آنها برای تولید نفت بیشتر درخواست کردند. آنها با من تماس نگرفتند. ما بزرگترین تولیدکننده منطقه پرمیان هستیم.

"پایونیر نچرال ریسورسز" و بسیاری دیگر از تولیدکنندگان نفت و گاز نمی توانند بودجه سرمایه و برنامه‌های حفاری را یک شبه تغییر دهند به خصوص که آنها اکنون با کنکاش بیشتری از سوی سرمایه گذارانی روبرو می‌شوند که خواهان سود بالاتر هستند.

نفت شیل آمریکا از تداوم تعامل دولت با اوپک پلاس در خصوص عرضه نفت در حالی که نفت فراوانی در آمریکا وجود دارد، راضی نیست.

ویکی هولاب، مدیرعامل شرکت اکسیدانتال ماه گذشته گفته بود: تصور می‌کنم ابتدا در خانه می مانید و از دوستانتان درخواست می‌کنید و سپس از همسایگانتان درخواست می کنید. اگر ما نتوانستیم از عهده کار بربیاییم، در آن صورت از کشورهای دیگر درخواست می کنید.

کشمکش تولیدکنندگان آمریکایی با ابهامات فراتر از قیمت‌های نفت

صنعت شیل انضباط مالی در هزینه را به دلیل تغییر اولویت به سوددهی به سرمایه گذاران و به دلیل ابهامات بالا در بازار نفت جهان حفظ کرده است. بازار نفت با دورنمای مازاد عرضه در اوایل سال آینده و ابهامات پیرامون تبعات شیوع واریانت اُمیکرون بر تقاضا روبروست. اما تولیدکنندگان نفت آمریکا با ابهامات بیشتر در دولت فعلی روبرو شده‌اند که به دنبال توسعه انرژی تجدیدپذیر و وضع سیاست‌های محدودکننده علیه صنعت سوختهای فسیلی است.

در حالی که دولت بایدن از اوپک پلاس خواسته است تولید نفت را برای مقابله با افزایش قیمت بنزین در آمریکا افزایش دهد، شورای اکتشاف و تولید آمریکا در اواخر اکتبر اعلام کرد بدترین کاری که دولت می تواند با قیمت‌های انرژی انجام دهد، محدود کردن عرضه بواسطه پیاده سازی سیاست‌هایی است که تولید انرژی را دشوارتر می کند.

دولت همچنین خواستار تحقیقات در خصوص تبانی شرکتهای نفتی در رساندن قیمت بنزین به بالاترین رکورد هفت سال اخیر شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فرانک ماکیارولا، نایب رئیس امور سیاست، اقتصاد و رگولاتوری موسسه امریکن پترولیوم اواسط نوامبر در واکنش به درخواست بایدن از کمیسیون تجارت فدرال برای تحقیقات درباره افزایش قیمت بنزین گفت: این اقدام برای دور کردن اذهان از تغییر بنیادینی است که در بازار در حال وقوع است و تصمیمات بد دولت که این وضعیت پرچالش را تشدید می کند. تقاضا با احیای اقتصاد بهبود پیدا کرده و از عرضه فراتر رفته است. عاملی که به عدم توازن میان عرضه و تقاضا دامن زده است، تصمیم دولت برای محدود کردن دسترسی به عرضه انرژی آمریکا و لغو پروژه های زیرساخت مهم است.


منبع : ایسنا
 
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 31954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *