۰

افزایش صادرات گاز روسیه به یونان

میز نفت - سخنگوی کرملین طی اظهاراتی اعلام کرد که روسیه بیش از ۴۰ درصد تقاضای یونان برای گاز طبیعی را تامین می کند و حتی اخیراً عرضه گاز را به این کشور افزایش داده است.
گاز روسیه | میز نفت
گاز روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه ای به زبان انگلیسی با شبکه تلویزیونی "آنتن" یونان اعلام کرد که روسیه بیش از 40 درصد تقاضای این کشور برای گاز طبیعی را تامین می کند و حتی اخیراً عرضه گاز را افزایش داده است.

پسکوف گفت: می دانید چند درصد از تقاضای یونان برای گاز طبیعی توسط روسیه تامین می شود؟ کمی بیش از 40 درصد. روسیه به تمام تعهدات خود در قبال خریداران یونانی پایبند بوده است و به این کار ادامه خواهد داد.

وی افزود: ما حتی در چارچوب توافق‌های بلندمدت اقدام به افزایش محموله‌ها کرده‌ایم. و می‌دانید برای تامین‌کنندگان آمریکایی چه اتفاقی افتاده است؟ آنها ارسال گاز خود به یونان را 43 درصد کاهش داده اند چرا که محموله های گاز خود را به شرق دور و منطقه جنوب شرقی ارسال می کنند زیرا گاز طبیعی در آنجا کمی گرانتر است.

به گفته سخنگوی کرملین، "وابستگی متقابل" بین روسیه و اتحادیه اروپا وجود دارد که "ثبات و قابلیت پیش بینی را به ارمغان می آورد."

وی ادامه داد: این چیزی است که ما سعی داریم برای اروپایی‌ها توضیح دهیم، اما نمی‌دانیم چرا بروکسل بازار نقدی و انرژی‌های تجدیدپذیر را انتخاب کرده است.

پسکوف تأکید کرد: اما انرژی‌های تجدیدپذیر ثابت نیستند. یک سال باد زیادی می وزد و یک سال این امر رخ نمی دهد، و آب و هوا در حال حاضر غیرقابل پیش‌بینی است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا مسکو مایل است به مردم یونان که از قیمت های بالای گاز به شدت آسیب دیده اند کمک کند، گفت: آیا مایلید گاز طبیعی را رایگان ارسال کنیم؟

به گفته وی، قیمت گاز ثابت است و تنها در بازار نقدی افزایش چشمگیری داشته است. پسکوف توضیح داد: قیمت‌ها در چارچوب توافق‌نامه‌های عملی با فرمول‌های خاصی بر اساس قیمت نفت تعیین می‌شوند.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 31961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *