۰

نقش بندرخلیج‌فارس در صادرات فرآورده نفتی

میز نفت - مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌ های نفتی از بندر خلیج فارس را تا نیمه آذر ماه ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد.
بندرخلیج‌فارس | میز نفت
بندرخلیج‌فارس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران صبح امروز (۲۲ آذرماه) در تشریح عملکرد تخلیه و بارگیری و صادرات فرآورده‌های نفتی از حوزه نظارتی بندرخلیج‌فارس طی مدت زمانی فروردین تا نیمه آذرماه، افزود: در این مدت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر به کشورهای هدف صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه آن در سال گذشته  ۳ درصد افزایش داشته است.

وی مجموع صادرات انواع فرآورده نفتی از این بندررا طی مدت یاد شده ٨ میلیون و ۶۰۰ هزار تن دانست و عنوان کرد: در مدت یاد شده ٨٦٧ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت نفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان ٣٢٤ فروند شناور ویژه حمل قیر،٥٤ فروند شناورحمل بنزین، ٤٨٩ فروند شناورهای باقیمانده دیگر نیز فرآورده‌های نفتی را حمل کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۲۴ درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی، اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن صادرات قیر به ثبت رسیده که عمده آن به سه کشور عمان، امارات متحده عربی و هندوستان ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، "بندر نفتی خلیج‌فارس" منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت استراتژیک، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و نزدیکی به صنایع و پالایشگاه‌های منطقه با ۱۲ پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 31972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *