کاهش 2 دلاری قیمت نفت ایران

23 آذر 1400 ساعت 12:24

میز نفت - جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت و تولید نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته اندکی کاهش پیدا کرد.


به گزارش ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر به ۸۰ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۸۲ دلار و ۱۴ سنت در اکتبر، یک دلار و ۶۴ سنت معادل دو درصد کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۹ دلار و ۳۲ سنت در مقایسه با ۳۹ دلار و ۹۸ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک پس از دو ماه رشد متوالی، در نوامبر یک دلار و ۷۴ سنت معادل ۲.۱ درصد در مقایسه با اکتبر کاهش پیدا کرد و به ۸۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۶۹ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه بوده که ۲۸ دلار و ۷۱ سنت معادل ۷۰.۴ درصد افزایش در مقایسه با ۴۰ دلار و ۷۵ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در نوامبر به ۲۷.۷۲ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۲۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با اکتبر افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی، عراق و نیجریه افزایش پیدا کرد اما در آنگولا، لیبی و کنگو کاهش داشت. تولید نفت ایران ۹ هزار بشکه در روز در نوامبر نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت و از ۲.۴۸۳ میلیون بشکه در روز به ۲.۴۷۴ میلیون بشکه در روز رسید.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 31984

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31984/کاهش-2-دلاری-قیمت-نفت-ایران

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir