۰

قاچاق گوشت به عراق شدت گرفت

میز نفت - قاچاق دام به کشورهای همسایه یکی از اصلی ترین مشکلات کشور است که این روزها به کشور عراق شدت گرفته است و به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دام زنده از سمت پیرانشهر به کشور عراق قاچاق می‌شود.
قاچاق گوشت | میز نفت
قاچاق گوشت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی زنده از سمت پیرانشهر به کشور عراق قاچاق می‌شود.

قاچاق دام در کشور در حالی صورت می گیرد که پرورش دهندگان دام از نهاده های تولیدی که از ارزهای دولتی تامین می شود دام های خود را تغذیه می کنند و نهاده های تولید ۷۰ درصد هزینه های تولید را شامل می شود و قاچاق دام به کشورهای همسایه به معنای خروج ارز ۸۰ میلیون نفر به خارج از کشور است.

قاچاق دام در کشور در حالی شدت گرفته است که اختلاف قیمت فروش دام در داخل کشور و در خارج از کشور چشمگیر است و دلالان از فروش دام در خارج از کشور سود خوبی به جیب می زنند و در این بین اما دامداران نیز در اینجا منتفع نیستند و دلالان هستند که کسب درآمد می کنند.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشورهای عربی بره ماده مولد را از ما خریداری می‌کنند چراکه گوشت آن خوشمزه و زودپز است.

وی در ادامه در خصوص ذخایر گوشت کشور گفت: در ماه‌های پایان سال نمی‌توانیم انباشت دام داشته باشیم. باید به نکته اشاره کنم که سازمان دامپزشکی متولی ارائه آمار کشتار دام در کشور است اما این آمار دقیق نیست چراکه در گوشه و کنار و در مراسم‌های مختلف دام کشتار می‌شود و آنها به شمارش نمی‌آیند.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هر کیلو گوشت شقه گوسفندی بره نر با نرخ ۱۲۰ هزار تومان و بره ماده ۱۱۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده عرضه می‌شود.

اما نرخ های عمده مغازه ها بالاتر از این رقم ها است و تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و بالاتر هم وجود دارد. در سوی دیگر اتحادیه‌های تولید کننده می‌گویند: مازاد دام وجود دارد و باید صادر شود.
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 31990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *