۰

اپل به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد

میز نفت - ارزش سهام شرکت اپل با یک صعود خیره کننده و بی سابقه به مرز ۳ تریلیون دلار نزدیک شد و این شرکت سازنده گوشی های آیفون را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرد.
اپل | میز نفت
اپل | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ارزش سهام شرکت اپل در روز دوشنبه، با یک صعود خیره کننده در طول دهه گذشته، به مرز ۳ تریلیون دلار نزدیک شد.

سهام این شرکت در روز دوشنبه کمی بیش از ۲ درصد کاهش یافت و روی ۱۷۵.۷۴ دلار بسته شد و روند صعودی که در ابتدای معاملات داشت و به ۱۸۲.۸۶ نزدیک شده بود را معکوس کرد. در صورت رسیدن به قیمت ۱۸۲.۸۶ دلار، ارزش بازار اپل به ۳ تریلیون دلار می رسید.

بر اساس این گزارش، سهام اپل در طول هفته گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافت و به صعود بیش از ۳۰ درصدی خود نسبت به سال گذشته ادامه داد.

این صعود ارزش بازار اپل در حالی بود که سرمایه گذاران مطمئن هستند که مصرف کنندگان همچنان برای خرید محصولات گران قیمت آیفون، مک بوک و دریافت خدمات این شرکت مانند Apple TV و Apple Music همچنان به پرداخت دلار ادامه خواهند داد.

حرکت صعودی ارزش بازار سازنده گوشی های آیفون و رسیدن آن از ۲ تریلیون دلار به حدود ۳ تریلیون دلار، ۱۶ ماه به طول انجامیده است و موجب شده است تا اپل از شرکت های فناوری بزرگی مانند گوگل و آمازون پیشی بگیرد.

این شرکت ها درپی استقبال زیاد مردم و مشاغل و کسب و کارها از استفاده از فناوری های دیجیتال در طول همه‌گیری کرونا، موفق به کسب سود بیشتری شدند. برای مقایسه، انتقال اپل از ۱ تریلیون دلار به ۲ تریلیون دلار دو سال به طول انجامید.

برایان فرنک، مدیر پورتفوی سهام در موسسه سرمایه گذاری “فرنک کپیتال” که سهام خود را در اپل در سال ۲۰۱۹ پس از سال‌ها با افزایش ارزش سهام به فروش رساند، گفت: این شرکت یکی از شرکت های با ارزش در بازار است که نشان می دهد… سرمایه گذاران تا چقدر مطمئن هستند که تسلط بر بازار فناوری جهان در دستان اپل باقی خواهد ماند.

به گفته دانیل مورگان، مدیر ارشد مدیریت سهام در شرکت سینووس Synovus، در میان منابع جدید درآمد که سرمایه گذاران برای اپل پیش بینی می کنند می‌توان به خودروی اپل Apple Car، همراه با رشد دسته‌های خدماتی مانند اپلیکیشن‌ها و تلویزیون اشاره کرد. این منابع جدید هنوز بسیار کمتر از ۶۵ درصد درآمد این شرکت از فروش آیفون‌هاست.

منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 31991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *