۰

خبری از خزانه خالی عربستان

میز نفت - دارایی‌های عربستان سعودی از اوراق خزانه داری آمریکا در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در طول حدود چهار سال گذشته رسید.
عربستان | میز نفت
عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دارایی‌های عربستان سعودی از اوراق خزانه داری آمریکا در ماه اکتبر به پایین ترین رقم خود در طول حدود چهار سال گذشته رسید.

بر اساس داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده، سهم عربستان از بدهی دولت ایالات متحده با 8 میلیارد دلار کاهش که بیشترین میزان در یک سال گذشته محسوب می شود، به 116.5 میلیارد دلار رسید.

کشورهایی مانند عربستان سعودی بخشی از ذخایر خود را با خرید دارایی های ایالات متحده ایجاد می کنند، چرا که می توان آنها را به سرعت تصفیه کرد.

بر اساس این گزارش، این کشور پادشاهی و سایر صادرکنندگان نفت در چند سال گذشته که قیمت نفت رو به افزایش بوده است، ذخایر خود را افزایش دادند.

عربستان سعودی پس از نروژ که در ماه اکتبر 16 میلیارد دلار از دارایی های خود در خزانه داری آمریکا را فروخت، بزرگترین فروشنده محسوب می شود.

این کشور آخرین بار در ماه های مارس و آوریل سال گذشته بدهی های ایالات متحده را فروخت و در مجموع نزدیک به 60 میلیارد دلار از اوراق خزانه داری خود را به فروش رساند.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 32015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *