۰

واردات نفت هند از خاورمیانه افزایش یافت

میز نفت - سهم نفت خاورمیانه از مجموع واردات نفت هند در نوامبر که پالایشگاه‌های هندی از گریدهای نفتی گران روی برگرداندند، بهبود یافت و به بالاترین میزان در ۱۶ ماه اخیر صعود کرد.
نفت هند | میز نفت
نفت هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار نشان داد واردات نفت هند از خاورمیانه در نوامبر به ۳.۰۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان در ۱۱ ماه اخیر بود و حدود ۷۱.۱ درصد از کل واردات نفت این کشور را تشکیل داد.

از سوی دیگر سهم نفت آفریقا در همین مدت به پایین‌ترین میزان ۱۶ ماه اخیر نزول کرد و حدود ۹.۷ درصد معادل ۴۱۹ هزار بشکه در روز واردات نفت به هند بود.

مجموع واردات نفت هند در نوامبر به ۴.۳۲ میلیون بشکه در روز بالغ شد که ۶.۴ درصد در مقایسه با اکتبر و ۹.۲ درصد در مقایسه با نوامبر سال ۲۰۲۰ بالاتر بود که منعکس کننده افزایش تولید پالایشگاه‌های هندی به منظور تامین تقاضای رو به رشد برای سوخت بود.

احسان الحق، تحلیلگر شرکت رفینیتیو در این باره گفت: اکثر تولیدکنندگان خاورمیانه قیمت فروش رسمی برای اکتبر و نوامبر را کاهش دادند بنابراین واردات نفت از آنها منطقی‌تر از واردات گریدهای نفت گران‌تر مرتبط با نفت برنت بود. قیمت نفت برنت در اکتبر و نوامبر که تقاضای اروپا بهبود یافت و پالایشگاه‌ها نرخ استفاده از ظرفیتشان را افزایش دادند، بسیار قوی بود. اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت دوبی در اکتبر به چهار دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید.

محموله‌های نفتی از آفریقا ۳۵ روز زمان می برد تا به هند برسند و پالایشگاه‌ها تمایل دارند نفت را حدود دو ماه پیش از پالایش خریداری کنند.

هند برای واردات نفت سنگین عموما به خاورمیانه وابسته است و نفت شیرین سبک‌تر را از آفریقا وارد می کند. ارتقای تاسیسات به پالایشگاه‌ها این امکان را فراهم کرد که نفت سنگین ارزان‌تر را پالایش کرده و حاشیه سود خود را حداکثری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت از خاورمیانه سهم نفت اوپک در مجموع واردات نفت هند را به ۷۸ درصد در نوامبر رساند که بالاترین میزان در ۱۵ ماه اخیر بود. با این حال سهم این گروه در فاصله آوریل تا نوامبر –هشت ماه نخست سال مالی جاری هند – به پایین‌ترین رکورد همه زمان‌ها نزول کرد.



منبع : ایسنا
 
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 32017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *