۰

پیش بینی لوک اویل از نفت 380 دلاری

میز نفت - عضو هیئت مدیره شرکت لوک اویل روسیه روز جمعه پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۵۰، جهان ممکن است شاهد افزایش شدیدی در قیمت نفت باشد چرا که تورم بالا باعث کاهش دسترسی مردم به انرژی می‌شود.
لوک اویل | میز نفت
لوک اویل | میز نفت
به گزارش میز نفت ، لئونید فدون، عضو هیئت مدیره شرکت لوک اویل روسیه روز جمعه پیش بینی کرد که تا سال 2050، جهان ممکن است شاهد افزایش شدیدی در قیمت نفت باشد چرا که تورم بالا باعث کاهش دسترسی مردم به انرژی می‌شود.

بر اساس پیش بینی وی، قیمت نفت تا سال 2050 تحت هر سه سناریو توسعه انرژی از 100 دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت.

طبق سناریوی "تکاملی"، پس از محاسبه تورم و سهم‌ تولید کننده ها از انتشار گازهای گلخانه‌ای، قیمت نفت به 128 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گفته این مقام شرکت روسی، در سناریوی "تعادل" قیمت نفت به 197 دلار در هر بشکه و در سناریوی "تحول" به 380 دلار در هر بشکه خواهند رسید. در هر سه سناریو، تورم بیشترین تأثیر را بر رشد قیمت این محصول استراتژیک دارد.

به گفته فدون، در عین حال، اگر مشکل سرمایه‌گذاری ناکافی در توسعه و تولید ذخایر ادامه یابد، بالاترین رقم ممکن است در سال 2050 باشد.

وی پیش بینی کرد که مصرف هیدروکربن تا سال 2030 ثابت خواهد ماند و استفاده از سوخت های مایع در اقتصادهای بزرگی مانند ایالات متحده و چین تنها پس از سال 2035 کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، در عین حال، روسیه می تواند با کاهش ردپای کربن تا سال 2050 در صادرات هیدروکربن به کشور پیشتاز تبدیل شود.

با این حال، قیمت محصولات این بخش به شدت به هزینه های مورد نیاز برای اجرای پروژه های آب و هوایی بستگی دارد.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 32020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *