۰

سایه سویه اومیکرون بر سر قیمت نفت

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۰ سنت معادل ۲ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۵۲ سنت رسید.
سویه اومیکرون | میز نفت
سویه اومیکرون | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در حالی که افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون نگرانی ها از محدودیت های جدید و تاثیر آن بر تقاضای نفت را تشدید کرده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و افت هفتگی را به ثبت رساند.

باب یاوگر تحلیلگر بازار انرژی در موسسه میزوهوی نیویورک گفت: «نگرانی هایی در این باره وجود دارد که کووید از بین نخواهد رفت و این اعتقاد می تواند بر میزان تقاضا تاثیر بگذارد و بازار را تحت فشار قرار دهد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 50 سنت معادل 2 درصد کاهش به 73 دلار و 52 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 52 سنت معادل 2.1 درصد کاهش به 70 دلار و 86 سنت رسید. در این هفته نفت برنت 2.6 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا 1.3 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

در دانمارک، آفریقای جنوبی و انگلیس، تعداد موارد جدید ابتلا به سویه اومیکرون هر دو روز دو برابر می شود. نخست وزیر دانمارک دیروز گفت، دولتش محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر سویه اومیکرون پیشنهاد خواهد کرد.

در آمریکا، سرعت بالای شیوع سویه اومیکرون موجب شده تا برخی شرکت ها برنامه های خود برای فراخواندن کارکنانشان به محل کار را متوقف کنند.

واندانا هاری، تحلیلگر انرژی در موسسه واندا اینسایتس گفت: «پیام های هشدارآمیز در مورد تشدید موج کرونا دارند بلندتر می شوند و با توجه به نزدیک شدن فصل تعطیلات پایان سال بر احساس حاکم بر بازار تاثیر منفی گذاشته اند.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس اعلام کرده که در صورتی که تغییرات در وضعیت بازار ایجاب کند که این گروه برنامه خود برای افزایش 400 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت در ماه ژانویه را مورد بازنگری قرار دهد، زودتر از موعد نشست برنامه ریزی شده اش در 4 ژانویه تشکیل جلسه خواهد داد.

کریگ اربلام تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «با توجه به مشاهده موارد بیشتری از سویه اومیکرون و احتمال مداخله اوپک پلاس به نظر می رسد که قیمت نفت در جلسات آتی در محدوده 70 دلار تثبیت خواهد شد.»


منبع : تسنیم
 
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 32025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *