شیب کاهش قیمت نفت تندتر شد

29 آذر 1400 ساعت 13:12

میز نفت - rیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و۱۳ سنت معادل ۲.۹۰ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۳۹ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در حالی که افزایش سریع موارد ابتلا به سویه اومیکرون در اروپا و آمریکا موجب تشدید ترس سرمایه گذاران در مورد کاهش تقاضا برای مصرف انرژی شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و13 سنت معادل 2.90 درصد کاهش به 71 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه هم امروز با 2 دلار و 35 سنت معادل 3.32 درصد کاهش به 68 دلار و 51 سنت رسید.

کلوین وونگ تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره اظهار داشت: «احساس ضعیف... حاکم بر بازار امروز نفت در منطقه آسیا ریشه در نگرانی ها از وضع محدودیت های جدید بر فعالیت های اقتصادی به دلیل رشد سریع سویه اومیکرون دارد که می تواند ریسک کاهش تقاضا را به دنبال داشته باشد.»

هلند روز یکشنبه مقررات قرنطینه سراسری را مجددا به اجرا گذاشت و احتمال می رود در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی محدودیت های بیشتری در چند کشور اروپایی برقرار گردد.

مقام های بهداشتی آمریکا از دیروز از شهروندان خواستند تا دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند، ماسک بزنند و در صورت انجام سفر مراقب باشند. سویه اومیکرون به سرعت در سراسر جهان رو به گسترش است و احتمالا به زودی به سویه رایج در آمریکا تبدیل خواهد شد.

در همین حال شرکت های انرژی آمریکایی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را برای دومین هفته متوالی افزایش دادند. تعداد سکوهای حفاری در هفته منتهی به 17 دسامبر با 3 مورد افزایش به 579 سکو رسید که بالاترین تعداد از آوریل 2020 تاکنون است.

با این حال انتظار می رود صادرات نفت روسیه کاهش یابد و به 56.05 میلیون تن در سه ماهه سوم سال 2022 برسد در حالی که این رقم در سه ماهه پایانی امسال 58.3 میلیون تن بوده است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 32044

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32044/شیب-کاهش-قیمت-نفت-تندتر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir