۰

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند

میز نفت - واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در نوامبر ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت اما این کشور همچنان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.
نفت چین | میز نفت
نفت چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت از عربستان سعودی به چین در نوامبر به ۷.۴ میلیون تن معادل ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱.۶ میلیون بشکه در روز در اکتبر و ۲.۰۶ میلیون بشکه در روز در نوامبر سال۲۰۲۰ کاهش داشت.

واردات نفت چین از روسیه در نوامبر مشابه ماه پیش از آن بود و به ۶.۷ میلیون تن معادل ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز رسید. پالایشگاه‌های خصوصی چین که عمدتا به گریدهای نفتی روسیه علاقمندند، سهمیه واردات محدودی تا پایان امسال دارند.

هر چند فروشندگان غرب آفریقا و آمریکای جنوبی تلاش کردند سهم بیشتری از بازار نفت خام چین تصاحب کنند اما واردات نفت خام از برزیل و آنگولا به چین در نوامبر به ترتیب به میزان ۲۸ درصد و ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. به گفته معامله‌گران، خریداران چینی به راحتی برای خرید نفت ارزان بیشتر از این مناطق وسوسه نمی شوند زیرا پالایشگاههای خصوصی سهمیه واردات اندکی برای امسال دارند در حالی که شرکتهای دولتی به خوبی تامین شده اند.

صادرات نفت از امارات متحده عربی و کویت به چین در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۱ درصد و ۳۱ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، آمارهای رسمی چین، هیچ وارداتی از ایران یا ونزوئلا از ابتدای امسال را نشان نمی دهد.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 32047
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *