واکنش قیمت نفت به کریسمس

4 دی 1400 ساعت 9:57

میز نفت -قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۹۲ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۱۴ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته را متوقف کرد، اما با توجه به تمرکز بازار بر اقدامات بعدی اوپک پلاس و تاثیر سویه اومیکرون، این شاخص نفتی هفته را با افزایش قیمت به اتمام رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 71 سنت معادل 0.92 درصد کاهش به 76 دلار و 14 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه فوریه هم با یک دلار و 3 سنت معادل 1.42 درصد افزایش به 73 دلار و 79 سنت رسید.

در حالی که نگرانی ها از تاثیر سویه اومیکرون بر اقتصاد جهانی کاهش یافته و بررسی های اولیه نشان می دهد که علائم مبتلایان به این سویه خفیف تر بوده است، قیمت نفت در این هفته ترمیم شد.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «اثر افزایشی ناشی از خفیف بودن اثرات سویه اومیکرون احتمالا تا ماه ژانویه ادامه خواهد داشت اما به اعتقاد من بازار در ماه فوریه و همزمان با پایان سیاست انبساطی فدرال رزرو با واقعیت روبرو خواهد شد.»

فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد که در ماه مارس به خرید اوراق قرضه دوران کرونا خاتمه خواهد داد و این مسیر را برای 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال آینده همواره خواهد نمود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است روز 4 ژانویه برای تصمیم گیری در مورد ادامه افزایش 400 هزار بشکه ای تولید روزانه خود در ماه فوریه تصمیم گیری نمایند.

به گفته الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه این کشور معتقد است با توجه به ترمیم تقاضا و رسیدن آن به سطح قبل از شیوع کرونا تا پایان سال 2022 قیمت نفت بعید است سال آینده تغییر محسوسی را شاهد باشد.

برخی سرمایه گذاران نیز با اشاره به افزایش موارد ابتلا به سویه جدید همچنان محتاطانه حرکت می کنند.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 32092

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32092/واکنش-قیمت-نفت-کریسمس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir