۰

نگاهی به رشد تولید گاز روسیه

میز نفت - معاون نخست وزیر روسیه پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی، روسیه تولید نفت خود را به میزان ۲.۱ درصد نسبت به سال قبل و گاز را تقریبا ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی، روسیه تولید نفت خود را به میزان 2.1 درصد نسبت به سال قبل و گاز را تقریبا 10 درصد افزایش خواهد داد.

این مقام ارشد در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24، همچنین اعلام کرد که این کشور تولید زغال سنگ خود را 9.5 درصد و تولید برق را 6 درصد در سال 2021 افزایش خواهد داد.

وی در ادامه گفت: اگر در مورد شاخص ها صحبت کنیم، صنعت برق حدود 6 درصد بیشتر از سال گذشته تولید می شود و مصرف حدود 5 درصد افزایش می یابد، این نشان دهنده احیای اقتصاد کشور ماست، افزایش مصرف هم توسط جمعیت و هم توسط شرکت‌های صنعتی صورت می‌گیرد.

نواک همچنین گفت: ما همچنین شاهد نتایج مثبتی در صنعت نفت و گاز خود هستیم. در مورد تولید نفت، انتظار داریم تا پایان سال 2021 شاهد افزایش 2.1 درصدی تولید باشیم و حدود 524 میلیون تن تولید صورت بگیرد.

وی افزود: ارقام مربوط به تولید گاز در مقایسه با سال گذشته حتی بیشتر است - تولید گاز در کشور حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت و 9.5 درصد بیشتر به بازارهای خارجی در سال 2021 عرضه خواهد شد.

نواک در ادامه تأکید کرد که تولید زغال سنگ نیز 9.5 درصد بیشتر از سال گذشته میلادی خواهد بود و 440 میلیون تن استخراج خواهد شد.

وی افزود: درآمد نفت و گاز در بودجه روسیه در پایان سال 2021 به حدود 8.5 تریلیون روبل (116.1 میلیارد دلار) خواهد رسید.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 32096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *