۰

دست بردن ژاپن به ذخایر استراتژیک خود

میز نفت -ژاپن در راستای کمپین بی‌سابقه آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی به رهبری آمریکا، فروش نفت از این ذخایر خود را با ۱۰۰ هزار کیلو لیتر نفت آغاز می‌کند.
ذخایر استراتژیک ژاپن | میز نفت
ذخایر استراتژیک ژاپن | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، ژاپن فروش نفت از ذخایر استراتژیک خود را در تلاش برای مقابله با افزایش قیمت نفت آغاز کرد و به کمپین بی‌سابقه آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی به رهبری آمریکا پیوست.

 وزارت بازرگانی ژاپن اعلام کرد نفت خام برداشت‌شده از ذخایر استراتژیک به عمان برای تحویل بین ماه‌های مارس تا ژوئن پیشنهاد شده‌است. طبق گفته برخی مقامات ژاپن، این اقدام بخشی از طرح‌ این کشور برای فروش نفت، هماهنگ با سایر کشورهای مصرف‌کننده صورت‌گرفته و احتمالاً ادامه پیدا می‌کند.

دولت بایدن برداشت از ذخایر استراتژیک را بلافاصله پس‌از اعلام این طرح در اواخر نوامبر، با 50 میلیون بشکه آغاز کرد. کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد برداشت از ذخایر استراتژیک خود را ماه آینده آغاز می‌کند، ولی برخی کشورهایی که بخشی از این طرح هستند مانند چین و هند، هنوز هیچ اقدامی نکرده‌اند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی ژاپن، در ابتدا 100 هزار کیلو لیتر نفت از این ذخایر برداشت می‌شود. این وزارت‌خانه قصد دارد ضمن بررسی بازارهای انرژی، مقادیر اضافی فروش از ذخایر استراتژیک را اعلام کند.

درحال‌حاضر نشانه‌هایی از ضعیف شدن تقاضای نفت در آسیا با توجه به شیوع ویروس کرونای اومیکرون وجود دارد. نفت خام برنت در روز دوشنبه کمی بالاتر از 76 دلار در هر بشکه معامله شد، یعنی 7 درصد پائین‌تر از زمان آغاز طرح آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی توسط آمریکا.


منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 32110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *