۰
چاله خجسته مهر برای اوجی

امضای دوباره قراردادی که زنگنه امضا کرد!

میزنفت- روز گذشته محسن خجسته مهر، وزیر نفت را به مراسم امضای قراردادی بود که موجب بروز انتقاداتی در بدنه شرکت ملی نفت شد؛ قراردادی که سال 98 امضا شد و امروز دوباره امضا شد!
امضای دوباره قراردادی که زنگنه امضا کرد!
به گزارش میز نفت، در سال 98 بود که به اصرار جهاد دانشگاهی کار ساخت واحدهای فرآورش سیار (Skid Mounted) موافقت نامه ای سه صفحه ای میان شرکت شرکت ملی نفت و جهاد دانشگاهی امضا شد. این موافقت نامه می گفت جهاد دانشگاهی باید تاسیسات فرآورش سیار با ظرفیت 50 هزار بشکه ساخته و به شرکت متن تحویل دهد که نوع قرارداد آن، B.O.O بود.


*امضای موافقت نامه با جهاد دانشگاهی در بهمن 98

با توجه به طولانی شدن روند تنظیم قرارداد بر اساس موافقت نامه امضا شده در بهمن 98، پیش نویس این قرارداد در ازدیبهشت سال جاری آماده شد ولی به دلیل عدم اجرای تعهدات جهاد دانشگاهی همه چیز در شرف پایان بود که محسن خجسته مهر، دوباره آن را زنده کرد و روز گذشته اوجی را با خود به امضای قرارداد برد.

در واقع برگه هایی که دیروز به امضای مسئولان رسید، همان موافقت نامه ای است که دولت قبل امضا کرده بود و در نهایت به دلیل کم کاری جهاد دانشگاهی کنار شده شد اما خجسته مهر برای آنکه نشان دهد در حال کار است، یک قرارداد مرده را احیا کرد.

این در حالی است که هیئت مدیره شرکت متن با امضای این قرارداد مخالف بوده و به تصویب هم رسیده بود اما خب از آنجایی که باید نمایش های قراردادی برگزار شود، نهایتا تصمیمات شرکت ملی نفت به نقطه ای ختم شد که کاملا غیرکارشناسی و غیراقتصادی است.

نکته مهمر اینکه، تیم فعلی در شرکت ملی نفت که همواره دولت گذشته را به کم کاری و خیانت متهم می کرد، این روزها درحال بهره برداری از قراردادهای سوخته ای است که در دولت گذشته امضا شده و حاکمان فعلی شرکت ملی نفت، با دستپاچگی آن را تنفیذ کردند در حالی که بسیاری می دانند، این قرارداد هیچ ارزشی ندارد.
 
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 32122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *