۰

تغییر مسیر محموله‌های گاز از چین به انگلیس

میز نفت - با توجه به بالاتر بودن قیمت گاز در اروپا و انگلیس نسبت به آسیا و همچنین مسافت کمتر بین اروپا و آمریکا نسبت‌به آسیا، محموله‌های گازی از چین به سمت اروپا تغییر مسیر
محموله گاز | میز نفت
محموله گاز | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، کشتی‌های بزرگ باری حاوی گاز طبیعی مایع که به مقصد چین در حرکت بودند، به‌دنبال تشدید بحران انرژی در اروپا به سمت انگلیس تغییر مسیر داده‌اند.

بحران انرژی و قیمت‌های بالا در اروپا کشتی‌های حامل گاز را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کرده و باعث شده با ورود این محموله‌ها به این قاره قیمت‌ها کمی پایین بیاید. قیمت گاز در اروپا برای پنجمین روز متوالی رو به کاهش بوده و 9٫2 درصد در آمستردام پایین آمده‌است.

قیمت گاز در انگلیس در هفته گذشته به رکورد 470 پنی در هر واحد رسید اما از آن زمان تا کمتر از 270 پنی پایین آمده‌است. قیمت گاز در انگلیس در ماه آوریل تنها 50 پنی بود.

طبق گفته‌ جیمز هاکستپ، تحلیلگر ارشد در مؤسسه اس پی گلوبال پلتس، شاهد این هستیم که محموله‌های گاز آسیا مسیر خود را به سمت انگلیس تغییر می‌دهند. این محموله‌ها معمولاً از آمریکا می‌آیند و دلیل تغییر مسیر آن‌ها مسافت کمتر بین اروپا و آمریکا نسبت‌به آسیاست.

تعداد نفت‌کش‌های آمریکایی که به سمت بنادر اروپا می‌روند یک‌سوم در هفته گذشته افزایش‌یافته است. 20 نفت‌کش حامل گاز آمریکا عازم اروپا هستند و 14 نفت‌کش دیگر منتظر دستور نهایی.
تعداد نفت‌کش‌های حامل گاز به سمت انگلیس و سایر مناطق اروپا با امید آرام کردن بحران انرژی و پایین آوردن قیمت گاز در این قاره افزایش‌یافته است.

ناتان پایپر، رئیس مرکز تحقیقات نفت و گاز اینوستک گفت قیمت گاز در اروپا و انگلیس از قیمت گاز طبیعی مایع در آسیا بالاتر رفته و محموله‌های گازی را از چین به سمت خود جذب کرده‌است.قیمت انرژی در اروپا در سال جاری میلادی به‌خاطر سطح پایین ذخایر گازی، کاهش عرضه گاز از طرف روسیه و پایین آمدن تولید منابع انرژی پاک به‌ دنبال کاهش سرعت باد، روبه‌افزایش بوده‌است. 26 شرکت خرده‌فروشی انرژی از ماه اوت ورشکست شده‌اند.

روسیه متهم شده طی ماه‌های اخیر عرضه اضافی گاز به اروپا را متوقف کرده‌است تا آلمان را برای اعطای مجوز خط لوله نورد استریم 2 تحت فشار قرار دهد. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند صادرات گاز روسیه به انگلیس در سال جاری میلادی افزایش‌یافته است.


منبع : تسنیم
 
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 32140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *