خیز قیمت نفت برای 80 دلاری شدن

8 دی 1400 ساعت 14:00

میز نفت - برنت 79 دلار و 17 سنت شد]قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۱۷ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در حالی که بازار نفت روزهای پایانی سال 2021 را پشت سر می گذارد قیمت ها در روز چهارشنبه شاهد ششمین رشد روزانه متوالی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 23 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 79 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 21 سنت معادل 0.3 درصد رشد به 76 دلار و 19 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی به نزدیکی بالاترین رقم های یک ماه اخیر رسیده است.

قیمت دارایی های مختلف از نفت گرفته تا سهام از اواخر ماه نوامبر یعنی زمان که خبر انتشار سویه اومیکرون سبب جستجوی سرمایه گذاران برای پیدا کردن بازارها امن سرمایه گذاری شد شاهد رشد بوده است.

تاخیر انگلیس و فرانسه در وضع محدودیت های جدید کرونایی در آستانه پایان سال میلادی نیز موجب خوشنودی سرمایه گذاران گشته است. در حالی که نگرانی های عمده در مورد تاثیر این سویه بر اقتصاد جهانی تا حدودی فروکش کرده، سرمایه گذاران به سمت دارایی های پرریسک باز گشت هاند.

کمبود خدمه پروازی ناشی از شیوع اومیکرون سبب شده تا هزاران پرواز در هفته منتهی به کریسمس در آمریکا لغو شود.

عامل دیگری که موجب تقویت قیمت نفت شده اعلام حالت فورس ماژور از سوی 3 تولید کننده نفت در ماه جاری به دلیل مشکلات تعمیر و نگه داری و تعطیلی برخی میادین نفتی بوده است.

نتایج اولیه یک نظرسنجی از تحلیلگران نشان می دهد که احتمالا ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر برای پنجمین هفته متوالی کاهش داشته، در حالی که ذخایر بنزین عمدتا بدون تغییر مانده است.

تحلیلگران و منابع آگاه روز سه شنبه گفتند، با توجه به عدم وجود ظرفیت کافی برای افزایش تولید بعید است روسیه بتواند سطح تولید خود را در ماه می به سطح قبل از شیوع کرونا برساند و این هدف گذاری احتمالا اواخر سال آینده محقق خواهد شد.

منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 32142

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32142/خیز-قیمت-نفت-80-دلاری-شدن

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir