۰

معمای واگذاری پالایشگاه شازند | عکس

میز نفت - با مخالفت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با برنامه دولت قبل برای واگذاری پالایشگاه شازند، روند خصوصی سازی این پالایشگاه دوباره به مشکل خورد.
به گزارش میز نفت، این اتفاق در شرایطی رخ داد که مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند گفت: این پالایشگاه برای واگذاری به بخش خصوصی ۲۱۱ هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شد.

غلامحسین رمضان‌پور ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به آغاز بکار پالایشگاه در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت این مجموعه صنعتی به ۱۷۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی در خصوص واگذاری این صنعت به بخش خصوصی گفت: طبق نظر کارشناسی، قیمت پالایشگاه ۲۱۱ هزار میلیارد تومان تعیین شده است که قیمتی معقول به نظر می رسد.

وی به یکی از مهمترین پروژه های مدنظر پالایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین پروژه ها، تولید کک سوزنی مورد نیاز صنایع فولاد است که این محصول به صورت کامل وابسته به واردات است، مطالعات این پروژه سنگین در حال انجام است و اجرای آن ۲۹۰ میلیون یورو هزینه در پی خواهد داشت، نیمه دوم سال آتی این پروژه کلنگ زنی می شود و تلاش می کنیم ظرف سه سال پس از کلنگ زنی، کک سوزنی مورد نیاز صنایع فولاد تامین و نیاز به واردات رفع شود.

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 32143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *