تهاتر نفت ایران با جنگنده های روسی

12 دی 1400 ساعت 10:43

میز نفت - روزنامه نزاویسیمایا گازتا مدعی شده است در سفر رئیسی به روسیه، قراار است تهاتر نفت ایران با جنگنده های روسی مطرح شود.


به گزارش میز نفت، موخین ولادیمیر در مقاله ای در روزنامه نزاویسیمایا گازتا روسیه نوشت: پیشتر، ولادیمیر پوتین گفته بود که روی سفر ابراهیم رئیسی در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی حساب می کند. او همچنین، وعده داده که روسیه به طور مفصل، ایران را در جریان گفتگوها با طرف امریکایی در خصوص برجام قرار می دهد. طرفین همچنین، پروژه های اقتصادی و نظامی را بحث و بررسی خواهند کرد.

در ماه اکتبر، رئیس ستاد کل ارتش ایران به روسیه سفر کرده بود. او با سرگی شویگو و والری گراسیموف مذاکره کرد. پس از این گفتگوها، او از تهیه سند جدیدی در خصوص همکاری های نظامی و فنی سخن گفت. در مسکو، در خصوص بحث و بررسی این موضوع با ایران اعلام آمادگی کردند، زیرا پس از لغو تحریم های سازمان ملل متحد، محدودیتی برای چنین فعالیت هایی وجود ندارد.

در آینده نزدیک، مسکو و تهران نشست کمیسیون همکاری های نظامی و فنی را برگزار خواهند کرد.

 در جامعه کارشناسی معتقدند که در وهله نخست، ایران می خواهد، از روسیه هواپیماهای جنگنده مدرن و تجهیزات دفاع هوایی خریداری کند. ایران تحت اعمال تحریم ها قرار دارد. تهران با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است.

البته، ایرانی ها خواهان گرفتن تخفیف از روس ها هستند. احتمال دارد که روسیه وام بدهد. ایران متحد روسیه در قفقاز جنوبی و خاورمیانه است.

 احتمال دارد، پرداخت برای تسلیحات روسیه با نفت ایران صورت گیرد. از ارسال محصولات کشاورزی و منابع طبیعی ایران نیز سخن در میان است. ظاهرا، در حال حاضر، مذاکراتی در این خصوص در سطح متخصصان میان تهران و مسکو در جریان است.

روسیه و ایران روابط خود را در عرصه امنیت و برگزاری مانورهای مشترک توسعه خواهند داد. با حمایت مسکو، ایران به عضویت سازمان همکاری های شانگهای درآمد.

تعامل دو کشور در مبارزه با تروریست ها در سوریه نیز افزایش بیشتری خواهد یافت. در این کشور، مسکو و تهران تبادل اطلاعات خواهند داشت.

منبع: خبرآنلاین


کد مطلب: 32160

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32160/تهاتر-نفت-ایران-جنگنده-های-روسی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir