صادرات نفت خام عراق افزایش یافت

12 دی 1400 ساعت 15:36

میز نفت - عراق ۱۰۱.۵۸ میلیون بشکه نفت خام معادل ۳.۲۸ میلیون بشکه در روز با متوسط قیمت بیش‌از ۷۲ دلار در هر بشکه در ماه دسامبر صادر کرده‌ است.


به‌گزارش میز نفت ، وزارت نفت عراق اعلام کرد این کشور 101.58 میلیون بشکه نفت خام در ماه دسامبر صادر کرده‌ و بیش‌از 7 میلیارد دلار از این صادرات درآمد داشته‌است.

طبق بیانیه این وزارت‌خانه و با توجه به آمار شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو)، متوسط قیمت فروش نفت خام در این ماه بیش‌از 72 دلار در هر بشکه بوده‌است.

در این بیانیه آمده‌است 98.57 میلیون بشکه نفت از میادین نفتی مرکز و جنوب عراق و از طریق بندر بصره صادر شده و حدود 2.7 میلیون بشکه هم از استان شمالی کرکوک و از بندر سیهان ترکیه در مدیترانه ارسال‌شده است.

افزایش صادرات نفت عراق به 3.054 میلیون بشکه در روزمتوسط صادرات نفت خام عراق در ماه دسامبر برابر با 3.28 میلیون بشکه در روز بوده‌است.عراق قبلاً ماهانه بیش‌از 100 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و درآمد بالاتری از این صادرات داشت. اما قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس و سقوط قیمت نفت به‌خاطر همه‌گیری کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان باعث کاهش صادرات نفت این کشور شد.

اقتصاد عراق به‌شدت وابسته به صادرات نفت است که بیش‌از 90 درصد درآمد این کشور را تامین می‌کند.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 32166

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32166/صادرات-نفت-خام-عراق-افزایش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir