۰

نشانه هایی از تقاضای بالای نفت در 2022

میز نفت - اوپک و متحدانش پیش‌بینی می‌کنند تقاضای جهانی برای نفت رو به بهبود باشد و آسیب چندانی از شیوع کرونای اومیکرون نبیند، بنابراین احتمالا در اجلاس هفته آینده، تولید خود را افزایش می‌دهند.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، انتظار می‌رود اوپک و متحدانش در اجلاس هفته آینده عرضه نفت خود را افزایش دهند که نشان می‌دهد این ائتلاف نسبت‌به تقاضای جهانی نفت در سال جدید میلادی خوش‌بین است.

اقتصاددان‌ها عقیده دارند 23 عضو ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه احتمالاً رقم تولید نفت خود را افزایش می‌دهند. این ائتلاف پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای نفت رو به بهبود باشد و آسیب چندانی از شیوع کرونای اومیکرون نبیند. افزایش رفت‌وآمد و حمل‌ونقل در کشورهای بزرگ مصرف‌کننده نفت در آسیا و همچنین کاهش ذخایر نفتی آمریکا که باعث بالا رفتن قیمت جهانی نفت تا 80 دلار در هر بشکه شده، این پیش‌بینی را تقویت می‌کند.

روسیه: بازار جهانی نفت حداقل تا 20 سال آینده به توافق اوپک پلاس نیاز داردافزایش عرضه ائتلاف اوپک پلاس همچنین نشان می‌دهد که عربستان به خطر تورم در مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا و همچنین درخواست ماه گذشته جو بایدن برای افزایش تولید نفت جهت پایین آوردن قیمت بنزین توجه دارد.

البته افزایش ماهانه تولید نگرانی‌هایی را هم به وجود می‌آورد. در چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت آسیا نشانه‌هایی از کاهش تقاضا برای سوخت به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی و سخت‌گیری در مورد آلاینده‌های جوی دیده می‌شود. در آمریکا هم لغو شدن پروازها افزایش‌یافته و 1125 پرواز به‌خاطر افزایش موارد کرونا لغو شده‌اند.
اوپک پیش‌بینی می‌کند دنیا در ماه‌های آینده به‌خاطر آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا و سایر مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا با مازاد عرضه نفت مواجه شود. تخمین زده می‌شود مازاد عرضه در ماه مارس به 2٫6 میلیون بشکه در روز برسد و اوپک مجبور شود در مورد افزایش بیشتر تولید تجدیدنظر کند.


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 32168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *