۰

پیش‌بینی کارشناسان اوپک پلاس از تاثیر اُمیکرون

میز نفت - گزارش کمیته فنی مشترک اوپک پلاس نشان می‌دهد این گروه انتظار دارد تاثیر شیوع اُمیکرون بر بازار ملایم و موقتی باشد.
اوپک پلاس | میز نفت
اوپک پلاس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در گزارش کمیته فنی مشترک اوپک پلاس آمده است: انتظار می‌رود تاثیر واریانت جدید ویروس کرونا ملایم و موقتی باشد زیرا جهان برای مدیریت کووید ۱۹ و چالشهای مربوط به آن، بهتر تجهیز شده است. همچنین دورنمای اقتصادی در اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور ثبات نشان می‌دهد. این گزارش راه را برای افزایش بیشتر تولید نفت اوپک پلاس هموار می کند.

وزیران اوپک روز جاری برای بحث درباره انتصاب دبیر کل جدید برای جانشینی محمد بارکیندو دیدار می کنند. پس از آن دیدار وزیران اوپک پلاس روز سه شنبه برگزار می شود تا درباره سطح تولید و افزایش آن به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه فوریه تصمیم گیری شود. نشست کمیته فنی مشترک اوپک پلاس هم روز دوشنبه برای بحث درباره عوامل بنیادین بازار نفت برگزار می شود.

در سناریوی مقدماتی این گزارش آمده است: ذخایر تجاری نفت در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در ۹ ماهه سال ۲۰۲۲ پایین میانگین دوره ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ خواهد بود و سپس در سه ماهه چهارم به میزان ۲۴ میلیون بشکه از این میانگین بالاتر خواهد رفت.

در این سناریو فرض گرفته شده که ۴۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک در نیمه اول سال میلادی جاری منتشر می شود و ۱۳.۳ میلیون بشکه در سه ماهه سوم به ذخایر نفت استراتژیک آمریکا برگردانده می شود.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در گزارش خود پیش‌بینی رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را بدون تغییر نگه داشت و به ترتیب ۵.۷ میلیون بشکه در روز و ۴.۲ میلیون بشکه در روز برآورد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اظهار کردند اوپک پلاس برنامه افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در فوریه ادامه خواهد داد.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 32178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *