قیمت نفت وارد کانال 80 دلاری شد

18 دی 1400 ساعت 10:30

میز نفت - رشد 5 درصدی قیمت نفت در هفته ای که گذشت]قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در حالی که نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت قزاقستان و کاهش عرضه لیبی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است، قیمت نفت علیرغم کاهش قیمت در روز جمعه شاهد ثبت رشد هفتگی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 24 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 81 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 56 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 78 دلار و 90 سنت رسید. در این هفته قیمت نفت برنت 5.2 درصد و نفت خام آمریکا 5 درصد رشد را شاهد بودند. نگرانی ها از احتمال اختلال در عرضه نفت سبب شد که در این هفته قیمت ها به بالاتری رقم از اواخر ماه نوامبر برسد.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در این باره گفت: «آمارهای اشتغال آمریکا این سوال را ایجاد کرده که وضعیت اقتصادی به چه سمتی حرکت می کند و نگرانی ها از سویه اومیکرون مجددا به بازار برگشته است.»

در آلماتی، شهر اصلی قزاقستان، نیروهای امنیتی ظاهرا کنترل اوضاع را در خیابان ها در اختیار دارند و رئیس جمهور گفته نظم برقرار شده است. روز پنجشنبه روسیه برای مقابله با ناآرامی ها به این کشور نیرو اعزام کرده بود. ناآرامی ها در مناطق غربی و نفت خیز قزاقستان چس از آن آغاز شد که قیمت فرآورده های نفتی افزایش یافت.

تولید نفت میدان نفتی تنگیز قزاقستان روز پنجشنبه کاهش داشت، زیرا برخی پیمانکاران در حمایت از اعتراضاتی که در جریان است خطوط ریلی را مختل کردند.
تولید نفت در لیبی نیز به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری از 1.3 میلیون بشکه در سال گذشته به 729 هزار بشکه رسیده است.

در هفته اخیر هر بشکه نفت برای تحویل در ماه مارس با 70 سنت تخفیف نسبت به هر بشکه نفت برای تحویل در ماه فوریه فروخته شد که بالاترین اختلاف قیمت از ماه نوامبر تاکنون بود.

قیمت هر دو شاخص نفتی در معاملات اولیه دیروز یک دلار افزایش داشت اما پس از انتشار آمارهای ضعیف از نرخ اشتغال در آمریکا و همزمان با افت شاخص ها در بازارهای بورس و کاهش ارزش دلار قیمت نفت نیز کاهش داشت.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 32201

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32201/قیمت-نفت-وارد-کانال-80-دلاری

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir