۰

قیمت گاز در اروپا باز هم افزایشی شد

می زنفت - متوسط قیمت گاز طبیعی مایع در آسیا بین ۰.۴۰ تا ۰.۶۰ دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشته که نتیجه بالا رفتن دوباره قیمت گاز در اروپاست.
قیمت گاز | میز نفت
قیمت گاز | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، قیمت گاز طبیعی مایع در آسیا در این هفته همگام با افزایش قیمت‌ها در اروپا بالا رفته‌است، اما تقاضا برای گاز به‌خاطر ذخایر بالا و دمای معتدل در زمستان در حد متوسطی قرار دارد.

طبق گفته منابع صنعتی، متوسط قیمت گاز طبیعی مایع برای تحویل به شمال شرق آسیا در ماه فوریه تا حدود 34.20 تا 34.40 دلار در هر یک میلیون بی‌تی‌یو افزایش یافته‌است، یعنی بین 0.40 تا 0.60 دلار بالاتر از هفته گذشته.

البته این رقم هنوز بیش‌از 14 دلار پایین‌تر از اوج قیمت گاز در هفته سوم دسامبر است.افزایش قیمت گاز در آسیا در این هفته تا حدی مربوط به بالا رفتن شاخص قیمت گاز در اروپا در هفته اول 2022 می‌شود.

گرچه قیمت گاز اروپا در اواخر سال گذشته میلادی کاهش یافت، اما ادامه عرضه پایین گاز روسیه و سرمای هوا دوباره قیمت آن را بالا برد.

قیمت بالاتر گاز اروپا همچنان محموله‌های گاز طبیعی مایع را به سمت این قاره می‌کشاند. درحال‌حاضر حدود 30 نفت‌کش حامل گاز طبیعی مایع به سمت بنادر انگلیس، هلند و بلژیک می‌روند که نیمی از آن‌ها از آمریکا می‌آیند.

اما تقاضا برای گاز در آسیا با پیش‌بینی دمای معتدل هوا طی چند هفته آینده و همچنین ذخایر بالای این سوخت در حد متوسطی قرار دارد.

ممنوعیت صادرات زغال‌سنگ اندونزی به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده زغال‌سنگ دنیا می‌تواند حداقل 1٫5 میلیون تن از تولید این سوخت را در 2022 کاهش دهد و به‌معنای پیدا کردن جایگزینی برای آن است که احتمالاً گاز طبیعی خواهد بود.

منبع : تسنیم
 
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 32202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *