انفجار در نزدیکی چاه های نفت

18 دی 1400 ساعت 15:39

میز نفت - منابع محلی بامداد امروز شنبه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در اطراف میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور خبر دادند.


به گزارش میز نفت  ، منابع محلی در حومه دیرالزور در شرق سوریه اعلام کردند: صدای هشت انفجار در شهرک‌ها و روستاهای اطراف میدان نفتی العمر که جزو بزرگترین میادین نفتی در سوریه است و ائتلاف آمریکا از آن به عنوان بزرگترین پایگاه در شرق سوریه استفاده می‌کند، شنیده شد.

این منابع اعلام کردند: این انفجارها ناشی از شلیک هشت موشک بود که منشأ آن نامشخص است اما احتمال داده می‌شود از مناطق جنوب شرق رود فرات و از صحرای شهر المیادین یا شمال رود فرات شلیک شده باشد.

چهارشنبه نیز پایگاه‌های ائتلاف آمریکا در میدان نفتی عمر و کارگاه گاز کونیکو هدف حملات موشکی قرار گرفت.

همزمان منابع فاش کردند دو روز پس حملات به مواضع نیروهای امریکایی در سوریه، نیروهای نظامی امریکایی تازه‌ای به مناطق اطراف چاه‌های نفت در شرق سوریه اعزام شده‌اند.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع محلی تأکید کرد که حدود ۳۰ کامیون حامل خودروهای زرهی از نوع هامر و تانک و مجموعه‌های بزرگی از مهمات و راکت از عراق به این منطقه ارسال شده است.

این منابع گفته‌اند که این محموله با همراهی دو بالگرد نظامی و نیروهای کرد یگان مدافع خلق سوریه به منطقه اعزام شده است.

بر اساس این گزارش این محموله روز پنج‌شنبه از گذرگاه مرزی "الولید" میان عراق و سوریه وارد خاک سوریه شده و به منطقه "الشدادی" در حومه جنوبی حسکه و از آنجا به میدان نفتی العمر که یکی از پایگاه‌های نفتی امریکا در آن است ارسال شده است.


کد مطلب: 32212

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/32212/انفجار-نزدیکی-چاه-های-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir