۰

نفت کانادا رقیب جدید بازار نفت آسیا

میز نفت - شرکت‌های نفتی کانادایی توانسته‌اند با استفاده از خط لوله کاپلین در آمریکا مسیر رسیدن خود به بازارهای جهانی را افزایش داده و حالا صادرات نفت کانادا به آسیا به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.
نفت کانادا | میز نفت
نفت کانادا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تولیدکنندگان نفت در کانادا حالا توانسته‌اند راه جدیدی را برای رسیدن به سواحل جنوب شرقی آمریکا بیابند و حالا شاهد افزایش صادرات نفت کانادا به آسیا هستیم.

تا پیش از این کانادایی‌ها فقط می‌توانستند نفت خود را از طریق خط لوله کی استون به ایالت داکوتا منتقل کنند اما حالا با استفاده از خط لوله کاپلاین مسیر رسیدن نفت کانادا به سواحل جنوب شرقی آمریکا در خلیج مکزیک باز شده و آنها می‌توانند با استفاده از ترمینال‌های صادراتی در سواحل این منطقه از آمریکا، نفت خود را به بازارهای جهانی صادر کنند.

گفته می‌شود صادرات نفت کانادا به آسیا هم‌اکنون به بالاترین میزان در تاریخ نفتی این کشور رسیده و هند یکی از مشتریان پروپاقرص نفت شنی کانادا محسوب می‌شود. پس از هند هم چین و کره در صف خرید نفت کانادا قرار دارند. این مسأله پیشرفت خوبی را برای شرکت‌های نفتی کانادایی فراهم می‌کند.

کانادا سومین دارنده ذخایر بزرگ نفتی در جهان است اما به خاطر نبود زیرساخت‌های لازم و عدم دسترسی کافی به بازار جهانی این کشور در زمینه صادرات عقب مانده است.

از سوی دیگر حامیان محیط زیست هم به شدت مقابل ساخت خطوط لوله جدید انتقال نفت در این کشور مقاومت می‌کنند.


منبع : فارس
 
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 32232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *