۰

آژانس بین‌المللی انرژی: روسیه مقصر است

میز نفت - رییس آژانس بین‌المللی انرژی عقیده دارد کاهش عامدانه عرضه گاز روسیه به اروپا عامل کمبود گاز و بالا رفتن قیمت برق در این قاره است.
بیرول | میز نفت
بیرول | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، رییس آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به این‌که سیستم‌های انرژی وابسته به یک عرضه‌کننده خاص همواره با مخاطرات قابل ملاحظه‌ای مواجه هستند، گفت عرضه پایین گاز طبیعی از طرف روسیه باعث کمبود گاز در بازار اروپا شده‌است.

بیرول در اظهارنظری شدید درمورد مقصر قیمت بسیار بالای گاز طبیعی در اروپا و افزایش صورت‌حساب برق خانواده‌ها در این قاره گفت:«نشانه‌های بسیاری از کاهش عامدانه‌ عرضه گاز به بازار اروپا وجود دارد که به‌نظر می‌رسد به‌خاطر رفتار روسیه در کنترل عرضه گاز باشد».

تمایل چین به گاز طبیعی روسیه به‌دنبال تیره شدن روابط با استرالیا و آمریکاطبق تخمین‌های آژانس بین‌المللی انرژی، روسیه می‌تواند عرضه گاز به اروپا را حداقل یک‌سوم معادل بیش‌از 3 میلیارد مترمکعب در ماه افزایش دهد که درواقع حدود 10 ‌درصد از متوسط مصرف ماهانه گاز در اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد:«شرایط امروز اروپا این واقعیت را نشان می‌دهد که اگر سیستم‌های انرژی بیش‌از اندازه به یک عرضه‌کننده خاص وابسته باشند، با مخاطرات جدی مواجه می‌شوند. امروز مسئله گاز طبیعی است و فردا می‌تواند چیز دیگری مانند لیتیم باشد. به‌همین دلیل است که از دولت‌ها می‌خواهم چالش‌های امنیت انرژی خود را در حال حاضر و آینده برطرف کنند».عرضه پایین گاز روسیه و سرمای هوا دو عامل اصلی افزایش قیمت گاز در اروپا طی هفته‌های اخیر بوده‌اند.


منبع : تسنیم
 
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 32251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *