۰
۱

کاهش 50 درصدی تزریق گاز به مخازن اروپا

میز نفت - بر اساس داده های انجمن زیرساخت گاز اروپا (GIE)، تزریق گاز طبیعی به مخازن زیرزمینی این قاره به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است. این اتفاق در اوایل سال ۲۰۲۲ برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است.
گاز اروپا - میز نفت
گاز اروپا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بر اساس داده های انجمن زیرساخت گاز اروپا (GIE)، تزریق گاز طبیعی به مخازن زیرزمینی این قاره به زیر 50 درصد کاهش یافته است. این اتفاق در اوایل سال 2022 برای اولین بار از سال 2011 صورت گرفته است.

برداشت گاز از مخازن زیرزمینی اروپا در 12 ژانویه به 814.66 میلیون متر مکعب رسید. در عین حال، تنها 22.64 میلیون متر مکعب تزریق شد. بنابراین این مخازن فقط 49.33 درصد پر شده است.بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود 53.26 میلیارد متر مکعب گاز در مخازن اروپا موجود است که 17.7 میلیارد متر مکعب کمتر از سال گذشته است.

این در حالی است که جریان گاز به سیستم حمل و نقل گاز اروپا از پایانه های LNG در بحبوحه افزایش تعداد تانکرهای حمل گاز مایع از ایالات متحده به اروپا شاهد رشد فزاینده‌ای بود.

این تعداد تانکر در این فصل از سال بی سابقه است و میزان این گاز حدود 360-380 میلیون متر مکعب در روز تخمین زده می شود.

ذخایر LNG در انبارهای اروپایی نیز 25 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و 15 درصد بالاتر از میانگین رقم اواسط ژانویه در پنج سال گذشته است.



منبع : تسنیم
 
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 32253
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک فکری برای تزریق گاز در مخازن ایران کرد