۰
۳
فرار به جلوی شرکت ملی نفت در حوابیه دیروز

خجسته مهر پول اضافه را برگردانده است؟

میز نفت - شرکت ملی نفت در حالی پرداخت حقوق اضافه به محسن خجسته مهر را تکذیب می کند که در جوابیه دیروز خود، هیچ اشاره ای به تسویه اضافه پرداختی به وی نکرده است.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
پس از انتشار گزارش میزنفت درباره دریافت دو حقوق مجزا توسط محسن خجسته مهر، روابط عمومی شرکت ملی نفت در یک جوابیه عجولانه و پرشتاب که هیچ نشانی از یک پاسخ مستدل ندارد، آسمان و زمین را به هم بافته است که میزنفت در صدد تحریب جریان انقلاب و مدیران انقلابی است.

با عبور از این بافتن ها، تنها در چند سطر می توان پاسخ اصلی شرکت ملی نفت را مشاهده کرد. جایی که نوشته شده است:« در روال معمول حسابداری حقوق و دستمزد بین وزارت نفت و نهادهای مختلف، حقوق و مزایای افراد مامور بر اساس حکم کارگزینی و با لحاظ کسورات قانونی و سهم صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت توسط دستگاه مبدا پرداخت و اعلامیه پرداخت مربوطه برای دستگاه مقصد ارسال می شود. با توجه به محل خدمت فرد مامور، دستگاه مقصد به صورت تجمعی ۶ ماهه یا یک‌ساله صورتحساب حقوق و مزایای پرداخت شده را به حساب های وزارت نفت واریز می‌کند».

درباره پاسخ به این ادعا، در ابتدا باید گفت زمانی که کارمندی به نهادی دیگر مامور می شود، حقوق و مزایای وی یا از طریق دستگاه مبدا پرداخت می شود یا از طریق دستگاه مقصد. اگر حقوق از طریق دستگاه مبدا پرداخت شده باشد، دستگاه مبدا که در این گزارش شرکت ملی نفت است، بر اساس نامه های دستگاه مقصد (ستاد اجرایی) که اضافه کار را نیز مشخص می کند، اقدام به واریز حقوق شخص مامور کرده و عملا فرد مامور یک حقوق دریافت می کند.

اما در روال معمول تر، شرکت ملی نفت حقوق کارمند خود را به حسابش واریز کرده و ماهانه یا شش ماه یکبار، به دستگاه مقصد اعلام می کند که مبالغی را به حساب کارمند خود واریز کرده و دستگاه مقصد باید مبلغ واریزی را به حساب شرکت ملی نفت واریز کند.

در نامه ها و اسنادی که میزنفت منتشر کرده است، مشخص است که خبری از نامه های شش ماهه نیست و شرکت ملی نفت با محاسبه دو ساله پرداختی های خود به محسن خجسته مهر، از ستاد اجرایی خواسته است 753 میلیون تومان را به حساب این شرکت واریز کند.
البته وزارت نفت معتقد است که بر حسب یک اشتباه اداری،این اتفاق رخ داده است اما برای روشن شدن ماجرا، بهتر بود شرکت ملی نفت به این سه پرسش کلیدی پاسخ می داد و اسناد آن را منتشر می کرد. البته اسناد واقعی نه ساختگی.

1 – چرا شرکت ملی نفت به جای اعلام شش ماهه، پس از دو سال متوجه این موضوع شده و خواستار بازگشت این مبلغ به حساب خود شده است؟
2 – آیا این مبلغ توسط محسن خجسته مهر تسویه شده و به حساب شرکت ملی نفت واریز شده است؟
3 – آیا مدیرعامل شرکت ملی نفت، از دستگاه مقصد یا ستاد اجرایی هم حقوق و دستمزدی گرفته است یا خیر؟
 
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 32293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب از ستاد اجرایی استعلام کنید، یا شما راست می گید یا خجسته؟
Iran, Islamic Republic of
نا جایی که من اطلاع دارم خیر..پولی عودت داده نشد و از خر دو جا حقوق گرفت ..به لطف و کرم آقای مخبر..بهرحال بجه محل هستش
عادل مهدی
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را کیش خود پندارد.