۰
۱
گاف های معاون بین الملل تمامی ندارد

اسدزاده، بازیگر آمریکا در عراق

میز نفت – احمد اسدزاده معاون بین الملل وزارت نفت یکبار دیگر با اظهارات عجیب خود برای جمهوری اسلامی ایران هزینه ایجاد کرد و همین کافی بود تا رسانه های عراق، فضا را علیه تهران ملتهب کنند.
احمد اسدزاده | میز نفت
احمد اسدزاده | میز نفت
به گزارش میز نفت، احمد اسدزاده، معاون بین‌الملل وزارت نفت استاد مسلم هزینه سازی برای نام جمهوری اسلامی ایران است؛ معاونی که برای نشان دادن کارایی خود به رسانه‌ها می‌آید، سخنرانی می‌کند و در یک تریبون یک‌طرفه با اظهار فضل درباره موضوعات اقتصادی – امنیتی، بیش از آنکه شرایط را مساعد کند، التهاب می‌آفریند.

او چند هفته پیش در مصاحبه با شانا از تجارت نفت و میعانات گازی میان ایران و ونزوئلا پرده برداشت که تاکنون هیچ‌یک از مسئولان ایرانی درباره آن صحبت نکرده بودند چراکه این موضوع، کاملاً امنیتی است و تائید رسمی آن می‌توانست تبعات وحشتناکی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

اما تائید این موضوع توسط اسدزاده، کار را خراب کرد و از نهادهای بالاتر به وی هشدار جدی داده شد و شانا هم آن بخش از مصاحبه اسدزاده را به‌سرعت از خروجی خود حذف کرد. اما این پایان کار نبود و گاف های اسدازاده ادامه داشت.

او به‌تازگی درباره آمادگی ایران برای صادرات گاز به کشورهای همسایه گفته است که همین مصاحبه، به‌سرعت در رسانه‌های عراقی و شبکه‌های اجتماعی این کشور پخش شد. جریان‌های سعودی و آمریکایی با راه‌اندازی فضای سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران این پرسش را جا انداختند که اگر تهران می‌تواند به همه کشورهای همسایه گاز صادر کند، چرا میزان صادرات گاز به عراق را کاهش داده است؟

رسانه‌های عراقی، می‌گویند میزان صادرات گاز ایران به کشورشان به 8 میلیون مترمکعب رسیده است درحالی‌که سقف صادرات، بیش از 50 میلیون مترمکعب در روز است. می‌نویسند که ایرانی‌ها گفته‌اند خودمان با کمبود گاز مواجه هستیم و نمی‌توانیم گاز را بر اساس مفاد قرارداد به عراق صادر کنیم. رسانه‌های ضد ایرانی  در بغداد، با مانور روی مصاحبه اسدزاده این‌گونه القا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد از عراق گروکشی کرده و با بازاریابی برای گاز خود، دولت و جریان‌های سیاسی عراق را با یک تهدید بزرگ مواجه کنند.

همین القائات درصدد است جایگاه تهران را در میان مردم عراق متزلزل کند تا فضای منفی را که علیه ایران شکل‌گرفته تقویت کند. متأسفانه اسدزاده در حالی این گاف بزرگ را داده است که حامیانش می‌گویند وی سال‌ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعال بوده و نگاه درستی به مسائل امنیتی دارد اما آنچه پیداست، این است که او متوجه تبعات اظهارات خود نیست و شاید به‌عمد، قصد دارد فضا را متشنج کند.

هر عقل سلیمی می‌داند شرایط جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی به نقطه بسیار حساسی رسیده و عراقی‌ها تحت تأثیر رسانه‌های وابسته به آمریکا و عربستان، نگاه تردیدآمیزی به ایران دارند به‌طوری‌که برخی احزاب سیاسی این کشور برای جلب اعتماد مردم، از مقابله با نفوذ ایران در کشورشان می‌گویند.

هزینه‌هایی که اسدزاده برای نظام و دولت ایجاد کرده است، به ‌روزهای بدتری خواهد رسید و در این میان، این ابهام ایجاد می‌شود که معاون بین‌الملل وزارت نفت، بر اساس چه نیت و هدفی، این‌گونه برای کشور هزینه سازی می‌کند؟
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 32294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


قاضی زاده
United Kingdom
دانشی و دار و دسته اش را رصد کنید